3 research outputs found

    Boys will be “Boys”: Variability in Boys’ Experiences of Literacy

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    Sixty-nine grade 2 boys participated in a study of the effects of book genre and sex of reading model on boys’ (a) view of reading as feminine, (b) intrinsic motivation toward reading, (c) interest in reading, and (d) attitude to reading. Differential effects occurred in boys based on whether they liked or disliked reading and whether they viewed reading as a feminine activity. Findings are examined in the context of gender schema theory as a way of explaining why boy-friendly books are important to some boys’ reading development and not to that of others.Soixante-neuf garçons en deuxième année ont participé à cette étude portant sur les effets que pourraient avoir la sorte de livre et le genre de la personne qui lit sur les quatre éléments suivants: (a) la perception qu’ont les garçons de la lecture comme étant une activité « féminine », (b) leur motivation intrinsèque à la lecture, (c) l’intérêt qu’ils portent à la lecture, et (d) leur attitude face à la lecture. Les effets varient selon que les garçons aiment la lecture ou pas et qu’ils l’interprètent comme une activité féminine ou pas. L’analyse des résultats se fait dans le contexte de la théorie du genre pour expliquer pourquoi il est important, pour leur développement en lecture, que certains garçons soient exposés à des livres pour « garçons », alors que pour d’autres, cela n’est pas nécessaire

    Vergleichende pharmakoökonomische Evaluation zweier Anästhesieverfahren bei Operationen im Bereich der Hals-, Nasen- und Ohrenheilkunde. Eine Kosten-Effektivitätsanalyse am Beispiel einer Desfluranbetonten versus einer Remifentanilbetonten Narkosetechnik

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    Das wachsende Spannungsfeld zwischen medizinischen Standards und ökonomischen Bedingungen hat auch entscheidenden Einfluss auf die Auswahl des Narkoseverfahrens und der dadurch entstehenden direkten und indirekten Kosten. Neuere Anästhetika bieten häufig höheren Patientenkomfort durch geringere Nebenwirkungen und schnelleres Aufwachen mit rascher Erholung der kognitiven Funktionen und guter Steuerbarkeit, sind aber auch in der Regel deutlich teurer als herkömmliche Medikamente. Im Rahmen einer Kosten-Effektivitätsanalyse kann überprüft werden, ob die Kostenunterschiede zweier Verfahren mit gleicher Indikation durch ein therapeutisches Benefit und/oder Einsparung von Kosten gerechtfertigt sind. In der vorliegenden Untersuchung wurden die beiden möglichen Techniken einer Anästhesie mit Desfluran und Remifentanil hinsichtlich definierter Qualitätsindikatoren (Patientenzufriedenheit, Steuerbarkeit der Narkose, Aufwachverhalten und unerwünschte Ereignisse während und nach der Operation) und den damit verbundenen Kosten miteinander verglichen: ein hoher Anteil Desfluran mit wenig Opioid gegenüber einer Remifentanil-betonten Gas-unterstützten Narkose. Beide Narkoseformen zeichneten sich bei Operationen im Hals-Nasen-Ohren-Bereich durch eine gute Steuerbarkeit aus und zeigten keine signifikanten Unterschiede bezüglich der aufgetretenen intra- und postoperativen Nebenwirkungen. Hinsichtlich der direkten Kosten stellt die Desfluran-betonte Narkose eindeutig die preiswertere Variante dar. Die Patienten der Remifentanil-betonten Technik konnten jedoch signifikant früher extubiert, in den Aufwachraum und letztlich auf Station verlegt werden. In einer operativen Abteilung wie der Hals-Nasen-Ohrenheilkunde mit einer hohen Anzahl von Eingriffen von kurzer Operationsdauer könnten durch diese Zeiteinsparung eine weitere Operation pro Tag ermöglicht, und durch diese Mehrleistung und die damit verbundenen Mehreinnahmen die höheren Medikamentenkosten übertroffen werden

    Key aspects of psychosocial needs in palliative care - a qualitative analysis within the setting of a palliative care unit in comparison with specialised palliative home care

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    Abstract Background The number of palliative care patients with complex needs is increasing in developed countries. In addition to physical aspects and symptom control, psychosocial aspects are of great importance for palliative care patients. The aim of this study was to understand which psychosocial aspects are important to patients, relatives and health professionals within the setting of a palliative care unit in comparison with specialised palliative home-care (SPHC). Methods We used a qualitative design based on semistructured interviews, which were coded via qualitative content analysis. The study took place in the state of Hesse, Germany, and data collection was conducted in 2017 (interviews from the ELSAH study, which was conducted in a SPHC) and 2018 (supplementary interviews conducted in a palliative care unit). The results from both settings were compared. Results In the palliative care unit, 10 health professionals, 11 patients and 8 relatives were interviewed. In the outpatient setting, we interviewed 30 health professionals, 14 patients and 14 relatives. We identified four key psychosocial issues related to palliative care that were relevant in both the inpatient and outpatient settings: care planning, patient-centred care, a protected environment with feelings of safety, and psychological well-being. In addition, immediate availability of medical staff, greater relief of the relatives and better accessibility of psychological care were more important in the inpatient setting than in the specialised palliative home care setting. Conclusions Knowledge and application of the identified key issues may improve patient-centred palliative care. Accessibility of psychological care and immediate availability of medical staff may be important factors for enhancing psychological well-being in the inpatient palliative care setting. Consideration of the identified key issues may help to develop more collaborative transitions between the palliative care unit and the SPHC and may help to provide palliative care patients and their families with care that is appropriate and feasible for them. Trial registration The underlying comparative study of the outpatient setting of specialised palliative home-care (ELSAH) was registered within the German Clinical Trials Register DRKS-ID: DRKS00012421, ( https://drks.de/search/de/trial/DRKS00012421 ) on 19th May 2017
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