4 research outputs found

    Grundlagen der Solarenergieumwandlung auf der Basis von Fluoreszenzkollektoren.

    Get PDF
    Der Schwerpunkt der Arbeiten lag in der Messung und Untersuchung von Fluoreszenzfarbstoffen und transparenten Matrixmaterialien hinsichtlich ihrer Eignung für den Einsatz in Fluoreszenzkollektoren. Im sichtbaren Spektralbereich konnte dabei auf neue Farbstoffentwicklungen aus dem Displayanwendungsgebiet zurückgegriffen werden. Insgesamt zeigte es sich, daß im sichtbaren Spektralbereich die Kombination von organischem Farbstoff und Plexiglas zu brauchbaren Ergebnissen sowohl hinsichtlich des Wirkungsgrades wie auch der Stabilität führen kann. In beiden Teilbereichen konnten im Laufe des Vorhabens Verbesserungen erzielt werden. Ein praktischer Einsatz ist jedoch.derzeit noch nicht möglich. Erste Versuchskollektoren befinden sich im Dauerversuch auf einem Freiluftmeßstand. Im roten bzw. infraroten Spektralbereich sind die Eigenschaften der Farbstoffe bzw. Kollektoren noch nicht ausreichend. Eine spezielle Farbstoffentwicklung auf diesem Gebiet hat im Frühjahr 1980 bei der Industrie begonnen

    Prediction of Locally Advanced Urothelial Carcinoma of the Bladder Using Clinical Parameters before Radical Cystectomy - A Prospective Multicenter Study

    Get PDF
    Introduction: We aimed at developing and validating a pre-cystectomy nomogram for the prediction of locally advanced urothelial carcinoma of the bladder (UCB) using clinicopathological parameters. Materials and Methods: Multicenter data from 337 patients who underwent radical cystectomy (RC) for UCB were prospectively collected and eligible for final analysis. Univariate and multivariate logistic regression models were applied to identify significant predictors of locally advanced tumor stage (pT3/4 and/or pN+) at RC. Internal validation was performed by bootstrapping. The decision curve analysis (DCA) was done to evaluate the clinical value. Results: The distribution of tumor stages pT3/4, pN+ and pT3/4 and/or pN+ at RC was 44.2, 27.6 and 50.4%, respectively. Age (odds ratio (OR) 0.980; p < 0.001), advanced clinical tumor stage (cT3 vs. cTa, cTis, cT1; OR 3.367; p < 0.001), presence of hydronephrosis (OR 1.844; p = 0.043) and advanced tumor stage T3 and/or N+ at CT imaging (OR 4.378; p < 0.001) were independent predictors for pT3/4 and/or pN+ tumor stage. The predictive accuracy of our nomogram for pT3/4 and/or pN+ at RC was 77.5%. DCA for predicting pT3/4 and/or pN+ at RC showed a clinical net benefit across all probability thresholds. Conclusion: We developed a nomogram for the prediction of locally advanced tumor stage pT3/4 and/or pN+ before RC using established clinicopathological parameters

    Literatur

    No full text
    corecore