80 research outputs found

    Treatment Response Predictors of Neoadjuvant Therapy for Locally Advanced Gastric Cancer : Current Status and Future Perspectives

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    Neoadjuvant chemotherapy (NAC) for locally advanced gastric cancer (LAGC) has been recognized as an effective therapeutic option because it is expected to improve the curative resection rate by reducing the tumor size and preventing recurrence of micrometastases. However, for patients resistant to NAC, not only will operation timing be delayed, but they will also suffer from side effects. Thus, it is crucial to develop a comprehensive strategy and select patients sensitive to NAC. However, the therapeutic effect of NAC is unpredictable due to tumor heterogeneity and a lack of predictive biomarkers for guiding the choice of optimal preoperative treatment in clinical practice. This article summarizes the related research progress on predictive biomarkers of NAC for gastric cancer. Among the many investigated biomarkers, metabolic enzymes for cytotoxic agents, nucleotide excision repair, and microsatellite instability, have shown promising results and should be assessed in prospective clinical trials. Noninvasive liquid biopsy detection, including miRNA and exosome detection, is also a promising strategy

    段違い平行棒の構造体系に関するモルフォロギー的一考察(創立25周年記念特集号-スポーツ科学の諸問題-)

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    Die sehr grosse Zahl der Elemente des Geratturnens lasst sich unter dem Gesichtspunkt cter Strukturahnlichkeit in verhaltnismafssig wenige Gruppen einteilen. Dabei Bewegungsver-wundtschaft wird in der Methodik der Geratturnens weithin als das Prinzip angesehen, nach dem Ubungsreihen zu kostruieren sind. In den letzten Jahren hat schnelle Entwicklungstempo am Stuffenbarren verursacht und neue technische Entwicklungen der Konterbewegung im Schwungelemente gefunden konnen. Bei den Konterbewegungen am Stuffenbarren sind bisher vier grundlegende Arten zu unterschieden, die zum Zweck des Anhebens des KSP mit einzelne Aufgaben ausgefuhrt werden. Alle Schwungarte sind durch geringes Schwingen angefangen werden. Aber neue Technik der Konterschwung wird durch amplifizierender Schwingen angefangen. Diese Betrachtung soil die wesentliche Erkenntnis fur Methodik und Systematik zur Verfugung gestellt werden, indem die Bewegugnstruktur der Konterbewegungen am Stuffenbarren typisch aufgehellt wird. Es stellt sich heraus, dass folgende Typen in der Konterschwunge einteilen konnen. 1. Konterschwung als Umformung der Pendelbewegung 2. Konterschwung als Umkehr oder Bremse der Drehung um die Breitenachse Unter these Ergebnisse konnen wir neue sturukturelles System der Konterschwunge am Stufenbarren aufgestellt werden

    Bewegungsfertigkeitの把握に関する運動学的一考察

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    Die Bewegungsfertigkeit ist die auf einer bestimmten konnenstufe beherrschten Bewegungsablaufe, und damit das Ergebnis motorischer Lernprozesse. In letzter Zeit gibt es eine steigende Tendenz, die Bewegungsferigkeit nur quantitativ zu erffassen wird. Allgemein glauben wir, dass quantitative messbare Art objektiver als qualitativer Art ist. Aber mit dieser Messmethoden konnen alle bisher behundelten Gegenstande nicht untersucht und keine gleichartigen Fragen gestellt werden. Der zweck dieser Betrachung besteht darin, dass fragliche Punkte uber objektiver Erfassung der Bewegungsfertigkeit vom Stundpunkt der Bewegungslehre ins klare gebracht werden, und daraus ergaben sich folgender Schlusse. 1. Bewegungsfertigkeit bezeichnet nicht nur das gezielte und bewusste Bewegungsverhalten, sondern auch seine Qualitat, bzw. den Grad der Beherrschung eines Bewegungsablaufes, gemessen an der Zielsetzung oder Aufgabestellung. Deshalb ist es notwendig fur Erfassung der Bewegungsfertigkeit, die Qualitat der Bewegungsablaufe morphologisch zu betrachten. 2. Die Verwendung qualitativer Methoden beruht auf praktisch-methodischen Bedurfnis, von der Natur der Fragestellung, von der Aufgabe der Analyse, von der erwarteten Information zu bestimmen. Aus diesem Grunde bringt kausale Messmethode braucht keine sensorisch resonierten Informationen. 3. Motorische Lernprozess der Bewegungsfertigkeiten zeigt komplizierte Phasen und seine Erfassung verlangt bestimmte Fahigkeit der subjektive Bewegungsbeobachtung, d. h. Blick fur Bewegung und Mitvollziehen der Bewegung. Daher kommt meines Erachtens der planmassigen und systematischen Schulung im Bewegungsbeobachtung eine so grosse Bedeutung zu, und sie ist die Brucke zur praktischmethodischen Arbeit

    フライングの判定基準に関するモルフォロギー的考察

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    Der Protest gegen die Ergebnisse der Fehlstart-Beurteilung war fur den Wettkampf bei der Leichtathletik-Weltmeisterschaft 2002 ein grosses Hindernis. Das hier verwendeten Fehlstart-Kriterium beruhen auf den naturwissenschaftlichen (physiologischen) Forschungsergebnissen iiber die menschliche Reaktionszeit: Die Regel liber die motorische Reaktionsschnelligkeit im Sport ist also durch ein kausales Schema prazise analysiert worden, das den Startschuss (Reiz) und die daraus abgeleitete Bewegung (Reaktion) untersucht. Die vorliegende Forschung verfolgt die Absicht, experimentell zu verifizieren, ob die Grenzwerte der menschlichen Reaktionsschnelligkeit beim Start auf der Kurzstrecke tatsachlich im Zusammenhang mit der physiologischen einfachen Reaktion erklart werden konnen. Wir haben die Gestalt des Starts so weit moglich unverandert durchgefiihrt Daraus ergab sich eine Reaktionszeit von unter 0, 1 Sekunden. Dies konnte besonders bei Anfangern beobachtet werden. Die allgemeine Ansicht, dass die Reaktionszeit je nach der Verbesserung der Bewegungsfertigkeit schneller wird, wurde durch unser Experiment nicht bestatigt. Es traten Widerspriiche auf. Demnach lasst sich sagen, dass diese Tatsache von vielen bisherigen Forschungen uber die Reaktionszeit nicht erklart werden konnte. Sie richteten sich immer nur auf die Analyse dem physiologischen Reiz und den Reaktionsvorgang, so dass die Subjektivitat, die von so komplizierten Dingen wie Kriterium, Wettkampfregeln, Technik und Strategien u. a. beeinflusst wird, bisher kaum berucksichtgt worden ist. Um ein "tragisches Schicksal" wie das des US-Sprinters Jon Drummond in Zukunft zu vermeiden, muss die grundlegende Gestalt des Starts neu uberdacht werden. Dazu ist es dringend notwendig, subjektive Bewegungsanalysen unter einem morphologischen Aspekt durchzufuhren

    Resveratrol inhibits development of colorectal adenoma via suppression of LEF1; comprehensive analysis with connectivity map

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    Although many chemopreventive studies on colorectal tumors have been reported, no effective and safe preventive agent is currently available. We searched for candidate preventive compounds against colorectal tumor comprehensively from United States Food and Drug Administration (FDA)-approved compounds by using connectivity map (CMAP) analysis coupled with in vitro screening with colorectal adenoma (CRA) patient-derived organoids (PDOs). We generated CRA-specific gene signatures based on the DNA microarray analysis of CRA and normal epithelial specimens, applied them to CMAP analysis with 1309 FDA-approved compounds, and identified 121 candidate compounds that should cancel the gene signatures. We narrowed them down to 15 compounds, and evaluated their inhibitory effects on the growth of CRA-PDOs in vitro. We finally identified resveratrol, one of the polyphenolic phytochemicals, as a compound showing the strongest inhibitory effect on the growth of CRA-PDOs compared with normal epithelial PDOs. When resveratrol was administered to ApcMin/+ mice at 15 or 30 mg/kg, the number of polyps (adenomas) was significantly reduced in both groups compared with control mice. Similarly, the number of polyps (adenomas) was significantly reduced in azoxymethane-injected rats treated with 10 or 100 mg/resveratrol compared with control rats. Microarray analysis of adenomas from resveratrol-treated rats revealed the highest change (downregulation) in expression of LEF1, a key molecule in the Wnt signaling pathway. Treatment with resveratrol significantly downregulated the Wnt-target gene (MYC) in CRA-PDOs. Our data demonstrated that resveratrol can be the most effective compound for chemoprevention of colorectal tumors, the efficacy of which is mediated through suppression of LEF1 expression in the Wnt signaling pathway

    Gastric cancer with autoimmune gastritis

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    Background: Autoimmune gastritis is known to be associated with neoplastic lesions but the relationship between autoimmunity and tumorigenesis have not been sufficiently clarified. The aim of this study is to assess the clinicopathological characteristics of gastric cancer cases associated with autoimmune gastritis. Methods: A total of 24 patients diagnosed as early gastric cancer with autoimmune gastritis were registered. Chart reviews with the data including age, gender, state of Helicobacter pylori infection, comorbidity, and concomitant gastric diseases were conducted. As for the characteristics of gastric cancer, location, size, morphological type, histopathology, invasion depth, and the presence of metachronous or simultaneous lesion were assessed. These data from autoimmune gastritis group were compared with those from 301 patients of early gastric cancer as a control group. Results: The gastric cancer associated with autoimmune gastritis was located in the upper, middle, and lower parts in 28.1%, 53.1%, and 18.8%, respectively. The morphological types are as follows: 0-I, 9.4%; 0-IIa, 28.1%; 0-IIb, 15.6%; 0-IIc, 46.9%; and 0-III, 0.0%. The mean tumor size was 21.8 mm. While 90.6% were confined to the mucosa, 9.4% showed submucosal invasion. The histological classifications are as follows: tub1, 50.0%; tub2, 15.6%; pap, 21.9%; sig, 9.4%; and por, 3.1%. More numbers of female, protruded types, larger tumor size, papillary tumor, and that in the upper location were observed in autoimmune gastritis group compared to control group. Conclusion: Early gastric cancer associated with autoimmune gastritis demonstrated different characteristics from those without autoimmune gastritis including variety of tumor morphologies and histological types with female dominancy

    Cancer genome profiling for GI cancers

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    In Japan, cancer genome profiling (CGP) for cancer patients without standard treatment has been covered by public insurance since June 2019. This study analyzed data of 122 patients with gastrointestinal tumors who underwent CGP to clarify cancer genome medicine’s current status and possible problems at the Tokushima University Hospital. The major types of cancer included pancreatic (n = 30), colorectal (n = 25), biliary tract (n = 15), gastric (n = 11), and hepatocellular carcinoma (n = 8). CGP tests included F1CDx in 70 patients (57%), F1LCDx in 36 (30%), TSO500 in 14 (11%), and NCC Oncopanel in 2 (2%). Actionable gene alterations were identified in 72 patients (59%), but only 5 patients (4%) were treated for pancreatic (n = 1), colorectal (n = 3), and small bowel cancers (n = 1). The main reasons for not receiving genotype-matched therapy included the lack of appropriate drugs or clinical trials that matched the actionable gene alterations (n = 40) and the inability to participate in clinical trials (n = 10). There is still not a sufficient number of patients receiving genotype-matched treatment for gastrointestinal cancers. To promote cancer genome medicine in regional areas, attempts to improve access to genotype-matched therapies are required, as well as to promote the development of new molecular-targeted drugs and clinical trials for these drugs

    Comparison of the role of alcohol consumption and qualitative abdominal fat on NAFLD and MAFLD in males and females

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    The clinical difference between nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) and metabolic-associated fatty liver disease (MAFLD) between the two sexes is unclear. This study aimed to determine the influences of alcohol consumption and qualitative abdominal fat between male and female patients with NAFLD and MAFLD. This cross-sectional study examined 11,766 participants who underwent health check-ups comparing lifestyle habits, biochemical features, and noninvasive liver fibrosis scores, between non-MAFLD and MAFLD groups. Furthermore, differences in alcohol consumption and qualitative abdominal fat were examined between male and female patients with NAFLD and MAFLD. The prevalence of metabolic dysregulation, ratio of visceral fat area to subcutaneous fat area, and noninvasive liver fibrosis scores were significantly higher in male patients with MAFLD than in those with NAFLD (p  70 g/week, several noninvasive liver fibrosis scores were significantly higher in the MAFLD group than in the NAFLD group (all p < 0.05). The influences of alcohol consumption and qualitative abdominal fat on NAFLD and MAFLD were different between sexes. The development of liver fibrosis should be considered in male patients with MAFLD who exceed mild drinking
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