18 research outputs found
Barbed suture vs conventional tenorrhaphy: biomechanical analysis in an animal model.
BACKGROUND: The advantages of barbed suture for tendon repair could be to eliminate the need for a knot and to better distribute the load throughout the tendon so as to reduce the deformation at the repair site. The purpose of this study was to evaluate the breaking force and the repair site deformation of a new barbed tenorrhaphy technique in an animal model. MATERIALS AND METHODS: Sixty porcine flexor tendons were divided randomly into three groups and repaired with one of the following techniques: a new 4-strand barbed technique using 2/0 polypropylene Quillâ„¢ SRS or 2/0 polydioxanone Quillâ„¢ SRS and a modified Kessler technique using 3/0 prolene. All tendons underwent mechanical testing to assess the 2-mm gap formation force, the breaking force and the mode of failure. The percentage change in tendon cross-sectional area before and after repair was calculated. RESULTS: The two-sample Student t-test demonstrated a significant increase in 2-mm gap formation force and in breaking force with barbed sutures, independently from suture material, when compared to traditional Kessler suture. Concerning the tendon profile, we registered less bunching at the repair site in the two barbed groups compared with the Kessler group. CONCLUSIONS: This study confirms the promising results achieved in previous ex vivo studies about the use of barbed suture in flexor tendon repair. In our animal model, tenorrhaphy with Quillâ„¢ SRS suture guarantees a breaking force of repair that exceeds the 40-50 N suggested as sufficient to initiate early active motion, and a smoother profile at the repair site. LEVEL OF EVIDENCE: Not applicable
Digitales Druckulkus nach Pulsoxymetrie
In emergency medical service, in intensive care unit and anaesthesia oxygenation is monitored with pulse oximetry apparatus. Pulse oximetry probe is usually attached to the finger, toe or earlobe. To the best of our knowledge this is the first case report describing the occurrence of a pressure ulcer after finger pulse oximetry measurement.Sowohl in der Notfall- und Intensivmedizin als auch in der Anästhesie wird die Sauerstoffsättigung des Blutes mit Pulsoxymetern ermittelt. Diese Pulsoxymeter werden üblicherweise an den Fingern, den Zehen oder dem Ohrläppchen angebracht. Wir beschreiben einen Fall, bei dem es nach Anlage eines Fingerclip-Pulsoxymeters zur Ausbildung eines operationsbedürftigen Druckulkus kam
Mittelfristige Ergebnisse nach mediokarpaler Teilarthrodese mit kortikospongiösem Beckenkammspan bei SLAC/SNAC-wrist Grad II/III
Purpose: The four-corner-fusion is an option for grade II/III SNAC-/SLAC-wrists. The case-control study evaluates the results of a four-corner-fusion with a screw-fixed iliac crest cortical chip. Methods: Ten patients with SNAC/SLAC-wrist >= grade II were treated. The evaluation occurred after 24 months using a standard study protocol. Results: The mean postoperative active range of motion were 46% (extension/flexion) and 52% (radial/ulnar deviation) of the contralateral wrist respectively. The postoperative mean grip strength was 43% of the contralateral side, and 84% compared to the preoperative values. The mean Cooney-Bussey Score was 63 and the mean DASH score was 25 (p<=0.05). Four of the patients (40%) had to undergo a partial removal of the osteosynthetic material because of radiodorsal impingement. Conclusions: The four-corner fusion using an iliac crest cortical chip represents an alternative operating procedure for treatment, even though the period of immobilisation cannot be reduced.Hintergrund: Die mediokarpale Teilarthrodese stellt eine anerkannte Behandlungsmethode bei karpalen Kollaps nach Skaphoidpseudarthrose (SNAC-wrist) oder nach Ruptur des skapholunären Bandes (SLAC-wrist) dar. Anhand der vorliegenden Fall-Kontrollstudie wurden die Ergebnisse nach mediokarpaler Teilarthrodese unter Verwendung eines kortikospongiösen Beckenkammspanes evaluiert. Material und Methoden: Zehn Patienten wurden 24 Monate nach mediokarpaler Teilarthrodese bei mit SLAC/SNAC-wrist Grad II/III mit einem kortikospongiösen Beckenkammspan nachuntersucht. Ergebnisse: Das mittlere postoperative Bewegungsausmaß des Handgelenkes betrug für Extension/Flexion 46% und für Radial-/Ulnaradduktion 52% im Vergleich zur unbehandelten Gegenseite. Die postoperative Griffstärke betrug im Mittel 43% der Gegenseite und 84% der präoperativen Werte. Der mittlere Cooney-Bussey-Score lag bei 63, der mittlere DASH-Score bei 25 (p<=0.05). Bei vier Patienten (40%) erfolgte eine partielle Entfernung des Osteosynthesematerials aufgrund eines radiodorsalen Impingements. Schlussfolgerung: Die mediokarpale Teilarthrodese mit einem kortikospongiösen Beckenkammspan stellt eine mögliche Behandlungsalternative dar, obwohl die Dauer der Immobilisation nicht reduziert werden kann
Injizierbare Füllmaterialien zur Gewebeaugmentation: eine Übersicht
Treatments with dermal fillers for tissue augmentation constitute the majority of all non-surgical procedures in plastic surgery. Newly developed products get launched and the market grows continuously, but the "ideal" substance has yet not been found. The substances used these days are high molecular compounds. They have substantial differences in their physicochemical properties and are suspended in complex matrices. This overview describes the latest history of dermal fillers and the commonly used substances of different origin and formalizes the need for the development of systematic procedures of standardized pre-clinical tests with subsequent certification as well as the establishment of interdisciplinary clinical guidelines to ensure custumer's safety.Die Behandlung mit injizierbaren Füllsubstanzen macht inzwischen einen Großteil aller nichtchirurgischen Eingriffe in der plastischen Chirurgie aus. Andauernd kommen neue synthetische Substanzen zur Vermarktung, aber die Suche nach dem "idealen" Füllstoff scheint noch nicht abgeschlossen zu sein. Bei den heute verwendeten Materialien handelt es sich um hochmolekulare Verbindungen, die deutliche Unterschiede in ihrem physikochemischen Verhalten aufweisen und in einer komplexen Matrix eingebunden sind. Diese Arbeit vermittelt eine Übersicht über die jüngste Geschichte injizierbarer Füllsubstanzen und gibt einen Überblick über die gebräuchlichen Substanzen unterschiedlichster Herkunft. Gleichzeitig wird die Notwendigkeit für die Entwicklung standardisierter präklinischer Tests zur Zertifizierung und die Entwicklung einer interdisziplinären Leitlinie zur Gewährleistung der Patientensicherheit formuliert