7 research outputs found

    Virtuelle Sektormodelle (ViSeMo)

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    Trotz der weit verbreiteten Faszination für die Allgemeine Relativitätstheorie hat diese noch kaum Einzug in die deutsche und internationale Schullandschaft finden können. Erklärungen, die häufig im populärwissenschaftlichen Bereich gegeben werden, mögen ein breiteres Verständnis des Themas fördern, sind jedoch oft nicht so präzise, wie es für ein schulisches Umfeld erforderlich ist. Um diesem Defizit zu begegnen, verwenden wir einen auf sogenannten Sektormodellen basierenden Zugang, mit dem die Grundlagen der Allgemeinen Relativitätstheorie ohne höhere Mathematik vermittelt werden können. Das vorgestellte Projekt ergänzt bestehende Arbeiten um eine neue digitale Realisierung, die einen schnelleren, ortsunabhängigen Zugriff auf eine virtuelle Variante ermöglicht und das Modell um speziell entwickelte Methoden erweitert

    Virtuelle Sektormodelle (ViSeMo)

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    Trotz der weit verbreiteten Faszination für die Allgemeine Relativitätstheorie hat diese noch kaum Einzug in die deutsche und internationale Schullandschaft finden können. Erklärungen, die häufig im populärwissenschaftlichen Bereich gegeben werden, mögen ein breiteres Verständnis des Themas fördern, sind jedoch oft nicht so präzise, wie es für ein schulisches Umfeld erforderlich ist. Um diesem Defizit zu begegnen, verwenden wir einen auf sogenannten Sektormodellen basierenden Zugang, mit dem die Grundlagen der Allgemeinen Relativitätstheorie ohne höhere Mathematik vermittelt werden können. Das vorgestellte Projekt ergänzt bestehende Arbeiten um eine neue digitale Realisierung, die einen schnelleren, ortsunabhängigen Zugriff auf eine virtuelle Variante ermöglicht und das Modell um speziell entwickelte Methoden erweitert

    Revacept, an inhibitor of platelet adhesion in symptomatic carotid Stenosis : a multicenter randomized phase II trial

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    BACKGROUND: Patients with symptomatic internal carotid artery (ICA) stenosis are at high risk of recurrent ischemic stroke and require early interventional treatment and antiplatelet therapy. Increased bleeding rates might counterbalance the periprocedural efficacy of intensified platelet inhibition. We aim to investigate, whether Revacept, a competitive antagonist of glycoprotein VI, adjunct to standard antiplatelet therapy reduces the occurrence of ischemic lesions in patients with symptomatic ICA stenosis. METHODS: International, multicenter (16 sites), 3-arm, randomized (1:1:1), double-blind, and placebo-controlled study with parallel groups, including patients with symptomatic ICA stenosis. A single infusion over 20 minutes of either placebo, 40 mg or 120 mg Revacept in addition to guideline-conform antiplatelet therapy was evaluated with regard to the exploratory efficacy end point: Number of new ischemic lesions on diffusion-weighted magnetic resonance imaging after treatment initiation. Main clinical outcome was the combined safety and efficacy end point including any stroke or death, transient ischemic attack, myocardial infarction, coronary intervention, and bleeding complications during follow-up. RESULTS: Out of 160 randomized patients, 158 patients (68±10.1 years, 24% female) received study medication (51 patients placebo, 54 patients 40 mg Revacept and 53 patients 120 mg Revacept) and were followed for 11.2±2.3 months. A total of 1.16 (95% CI, 0.88–1.53)/1.05 (95% CI, 0.78–1.42; P =0.629)/0.63 (95% CI, 0.43–0.93) new diffusion-weighted magnetic resonance imaging lesions per patient were detected in the placebo/40 mg/120 mg Revacept groups, without statistical evidence of a difference. A reduction of the combined safety and efficacy end point during the study period was observed in patients who received 120 mg (HR, 0.46 [95% CI, 0.21–0.99]; P =0.047), but not 40 mg Revacept compared with placebo (HR, 0.72 [95% CI, 0.37–1.42]; P =0.343). CONCLUSIONS: Revacept 120 mg reduced the combined safety and efficacy end point in patients with symptomatic ICA stenosis. REGISTRATION: URL: https://www.clinicaltrials.gov ; Unique Identifier: NCT01645306

    Prevalence of minimal hepatic encephalopathy in patients with liver cirrhosis: a multicenter study

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    Objectives: The prevalence of minimal hepatic encephalopathy (MHE), in particular in different subgroups, remains unknown. This study aimed to analyze the prevalence of MHE in different subgroups to identify patients at high-risk and to pave the way for personalized screening approaches. Methods: In this study, data of patients recruited at 10 centers across Europe and the US were analyzed. Only patients without clinical signs of HE were included. MHE was detected using the Psychometric Hepatic Encephalopathy Score (PHES, cut-off < or ≤-4 depending on local norms). Clinical and demographic characteristics of the patients were assessed and analyzed. Results: In total, 1868 patients with cirrhosis with a median MELD of 11 were analyzed (Child-Pugh stages: A 46%, B 42%, and C 12%). In the total cohort, MHE was detected by PHES in 650 (35%) patients. After excluding patients with a history of overt HE, the prevalence of MHE was 29%. In subgroup analyses, the prevalence of MHE in patients with CP A was low (25%), while it was high in CP B or C (42% and 52%). In patients with a MELD score <10, the prevalence of MHE was only 25%, but it was 48% in patients with a MELD score ≥20. Standardized ammonia levels (ammonia level/upper limit of normal of each center) correlated significantly, albeit weakly with PHES (spearman's rho=-0.16, p<0.001). Conclusions: The prevalence of MHE in patients with cirrhosis was high but varied substantially between diseases stages. These data may pave the way for more individualized MHE screening approaches

    Bibliography

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