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    Einfluss der intraaortalen Ballonpumpe auf die Entwicklung der systemischen Inflammation und die Mortalität bei Patienten im kardiogenen Schock nach akutem Myokardinfarkt

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    Der infarktbedingte kardiogene Schock ist mit einer hohen Mortalität verbunden. Der Einsatz der intraaortalen Ballonpumpe (IABP) bewirkt eine Verbesserung der Energie-bilanz des Herzens. Ziel dieser Arbeit im Rahmen der prospektiven, monozentrischen IABP-Schock-Studie ist es, anhand serieller Messungen von IL-6, IL-7, IL-8, IL-10, TNF-α, IFN-γ, G-CSF, MCP-1 und MIP-1β die prognostische Wertigkeit dieser Zytokine bezüglich Überleben und den Einfluss der IABP auf die Entwicklung der systemischen Inflammationsreaktion zu untersuchen. Vierzig Patienten mit der Diagnose eines kar-diogenen Schocks nach akutem Myokardinfarkt wurden in eine Gruppe mit IABP (n=19) und eine Kontrollgruppe (n=21) randomisiert. Zytokine sind bezüglich der Morta-lität prognostisch relevant. Die maximalen Zytokinspiegel sind dabei den initialen über-legen. IFN-γ hat die beste prognostische Genauigkeit. Es konnte kein positiver oder negativer Einfluss der IABP auf die systemische Entzündungsreaktion nachgewiesen werden.The infarct-related cardiogenic shock is associated with a high mortality. The use of the intra-aortic balloon pump (IABP) is effective for improving the energy balance of the heart. The aim of this study as a part of the prospective, monocentric IABP-Shock-Study was to determine the prognostic value of IL-6, IL-7, IL-8, IL-10, TNF-α, IFN-γ, G-CSF, MCP-1 and MIP-1β regarding mortality and to investigate the influence of the IABP on the development of the systemic inflammation on the basis of serial measurements of these cytokines. Forty patients with a diagnosis of cardiogenic shock after acute myocardial infarction were randomized into a group with IABP-treatment (n=19) and a control group (n=21). Cytokines are prognostically relevant for mortality. The maximum cytokine levels are in this regard superior to the initial levels. IFN-γ has the best prognostic accuracy. There was no evidence of a positive or negative effect of the IABP on the systemic inflammatory response.von Nikolas Arne Wegene

    Interleukin-6, -7, -8 and -10 predict outcome in acute myocardial infarction complicated by cardiogenic shock

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    The IABP-SHOCK-trial was a morbidity-based randomized controlled trial in patients with infarction-related cardiogenic shock (CS), which used the change of the quantified degree of multiorgan failure as determined by APACHE II score over a 4-day period as primary outcome measure. The prospective hypothesis was that adding IABP therapy to "standard care" would improve CS-triggered multi organ dysfunction syndrome (MODS). The primary endpoint showed no difference between conventionally managed cardiogenic shock patients and those with IABP support. In an inflammatory marker substudy, we analysed the prognostic value of interleukin (IL)-1β, -6, -7, -8, and -10 in patients with acute myocardial infarction complicated by cardiogenic shock
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