10 research outputs found

    Acute and late toxicity in prostate cancer patients treated by dose escalated intensity modulated radiation therapy and organ tracking

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    BACKGROUND: To report acute and late toxicity in prostate cancer patients treated by dose escalated intensity-modulated radiation therapy (IMRT) and organ tracking. METHODS: From 06/2004 to 12/2005 39 men were treated by 80 Gy IMRT along with organ tracking. Median age was 69 years, risk of recurrence was low 18%, intermediate 21% and high in 61% patients. Hormone therapy (HT) was received by 74% of patients. Toxicity was scored according to the CTC scale version 3.0. Median follow-up (FU) was 29 months. RESULTS: Acute and maximal late grade 2 gastrointestinal (GI) toxicity was 3% and 8%, late grade 2 GI toxicity dropped to 0% at the end of FU. No acute or late grade 3 GI toxicity was observed. Grade 2 and 3 pre-treatment genitourinary (GU) morbidity (PGUM) was 20% and 5%. Acute and maximal late grade 2 GU toxicity was 56% and 28% and late grade 2 GU toxicity decreased to 15% of patients at the end of FU. Acute and maximal late grade 3 GU toxicity was 8% and 3%, respectively. Decreased late > or = grade 2 GU toxicity free survival was associated with higher age (P = .025), absence of HT (P = .016) and higher PGUM (P < .001). DISCUSSION: GI toxicity rates after IMRT and organ tracking are excellent, GU toxicity rates are strongly related to PGUM

    Finanzmärkte - Unternehmungen - Informationen: Ergebnisse des Projektes im Wintersemester 2017/2018 und 2018/2019

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    Der vorliegende Beitrag der Wirtschaftswissenschaftlichen Schriften ist ein Sammelband, der die Beiträge der Studierenden des 2. Fachsemesters im Masterstudiengang General Management aus den beiden Wintersemestern 2017/2018 und 2018/19 umfasst, er enthält somit die Arbeiten aus zwei aufeinanderfolgenden Jahren. Die Einzelbeiträge wurden jeweils in einer zwei Monate dauernden Projektarbeit im Herbst 2017 bzw. 2018 erarbeitet und im Januar des darauffolgenden Jahres präsentiert. Im Wintersemester 2017/2018 lag der Schwerpunkt auf Mergers & Akquisitions. Zur Ergänzung standen auch einige Themen zur Auswahl, die sich mit Finanzmarktprodukten, der internationalen Finanzkrise und speziellen Wirtschaftsthemen befassten. Insgesamt hatten die Studenten die Auswahl aus 18 Themen, wovon letztlich sieben Themen bearbeitet wurden. Im Wintersemester 2018/2019 gab es die Schwerpunkte Genossenschaftswesen und Zulieferindustrie. Hier fanden von den vorgeschlagenen 17 Themen acht Problemstellungen eine Bearbeitung. Das Besondere dieser Ausarbeitungen liegt darin, dass sie in Form eines journalistischen Artikels aufgebaut sind und die Autoren als Gruppe (in der Regel 3 Personen) die Aufgabe hatten, eine auch für Nichtfachleute geeignete Form der Darstellung zu finden. Besonderer Wert wurde auch auf einen gut lesbaren Schreibstil und die Vielfalt der Gestaltungsformen gelegt. Die Arbeiten liegen hier in der Originalversion vor und wurden nicht redigiert. Die Fakten wurden nach bestem Wissen ermittelt, jedoch besteht kein Anspruch auf Richtigkeit und Vollständigkeit

    The tale of TILs in breast cancer: A report from The International Immuno-Oncology Biomarker Working Group

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    The advent of immune-checkpoint inhibitors (ICI) in modern oncology has significantly improved survival in several cancer settings. A subgroup of women with breast cancer (BC) has immunogenic infiltration of lymphocytes with expression of programmed death-ligand 1 (PD-L1). These patients may potentially benefit from ICI targeting the programmed death 1 (PD-1)/PD-L1 signaling axis. The use of tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) as predictive and prognostic biomarkers has been under intense examination. Emerging data suggest that TILs are associated with response to both cytotoxic treatments and immunotherapy, particularly for patients with triple-negative BC. In this review from The International Immuno-Oncology Biomarker Working Group, we discuss (a) the biological understanding of TILs, (b) their analytical and clinical validity and efforts toward the clinical utility in BC, and (c) the current status of PD-L1 and TIL testing across different continents, including experiences from low-to-middle-income countries, incorporating also the view of a patient advocate. This information will help set the stage for future approaches to optimize the understanding and clinical utilization of TIL analysis in patients with BC
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