53 research outputs found

    Feasibility of Different Tumor Delineation Approaches for 18F-PSMA-1007 PET/CT Imaging in Prostate Cancer Patients

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    Background: Delineation of PSMA-positive tumor volume on PET using PSMA-ligands is of highest clinical interest as changes of PSMA-PET/CT-derived whole tumor volume (WTV) have shown to correlate with treatment response in metastatic prostate cancer patients. So far, WTV estimation was performed on PET using 68Ga-labeled ligands; nonetheless, 18F-labeled PET ligands are gaining increasing importance due to advantages over 68Ga-labeled compounds. However, standardized tumor delineation methods for 18F-labeled PET ligands have not been established so far. As correlation of PET-based information and morphological extent in osseous and visceral metastases is hampered by morphological delineation, low contrast in liver tissue and movement artefacts, we correlated CT-based volume of lymph node metastases (LNM) and different PET-based delineation approaches for thresholding on 18F-PSMA-1007 PET. Methods: Fifty patients with metastatic prostate cancer, 18F-PSMA-1007 PET/CT and non-bulky LNM (short-axis diameter ≄10mm) were included. Fifty LNM were volumetrically assessed on contrast-enhanced CT (volumetric reference standard). Different approaches for tumor volume delineation were applied and correlated with the reference standard: I) fixed SUV threshold, II) isocontour thresholding relative to SUVmax (SUV%), and thresholds relative to III) liver (SUVliver), IV) parotis (SUVparotis) and V) spleen (SUVspleen). Results: A fixed SUV of 4.0 (r=0.807, r2 = 0.651, p0.05 each). Recently reported cut-offs for intraprostatic tumor delineation (isocontour 44% SUVmax, 42% SUVmax and 20% SUVmax) revealed inferior association for LNM delineation. Conclusions: A threshold of SUV 4.0 for tumor delineation showed highest association with volumetric reference standard irrespective of potential changes in PSMA-avidity of background tissues (e. g. parotis). This approach is easily applicable in clinical routine without specific software requirements. Further studies applying this approach for total tumor volume delineation are initiated

    Play Behavior and Attachment in Toddlers with Autism

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    Play helps to develop social skills. Children with autism show deviances in their play behavior that may be associated with delays in their social development. In this study, we investigated manipulative, functional and symbolic play behavior of toddlers with and without autism (mean age: 26.45, SD 5.63). The results showed that the quality of interaction between the child and the caregiver was related to the development of play behavior. In particular, security of attachment was related to better play behavior. When the developmental level of the child is taken into account, the attachment relationship of the child with the caregiver at this young age is a better predictor of the level of play behavior than the child's disorder

    La Cappadoce méridionale de la Préhistoire à l'époque byzantine

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    Il y a environ 25 ans, Olivier Pelon organisait Ă  l’Institut Français d’Études Anatoliennes d’Istanbul un colloque destinĂ© Ă  faire l’état des recherches sur la Cappadoce mĂ©ridionale jusqu’à la fin de l’époque romaine. Un quart de siĂšcle aprĂšs ce premier colloque, il Ă©tait intĂ©ressant de faire un nouveau point sur l’avancĂ©e des recherches dans cette Cappadoce mĂ©ridionale, de la prĂ©histoire Ă  la pĂ©riode byzantine. Ce nouveau colloque, placĂ© cette fois encore sous l’égide de l’Institut Français d’Études Anatoliennes et intĂ©grĂ© Ă  la sĂ©rie des Rencontres d’archĂ©ologie de l’IFEA rĂ©unit vingt-trois communications. Si les pĂ©riodes nĂ©olithique et chalcolithique ont Ă©tĂ© particuliĂšrement bien reprĂ©sentĂ©es, ce qui tĂ©moigne bien de l’importance de cette phase de la prĂ©histoire cappadocienne, liĂ©e aux gisements d’obsidienne des Melendiz Dağları, on soulignera en revanche l’absence presque totale du Bronze Ancien. Cette phase est en effet peu reprĂ©sentĂ©e dans l’archĂ©ologie locale. La mĂȘme remarque peut s’appliquer au Bronze Moyen. La fin du Bronze Moyen, fort heureusement, est reprĂ©sentĂ©e Ă  Porsuk, de mĂȘme que le Bronze RĂ©cent qui bĂ©nĂ©ficie, depuis peu, tout comme l’Âge du Fer, du dĂ©marrage fructueux des fouilles de Kınık HöyĂŒk. Enfin, l’AntiquitĂ© tardive et Byzance ont pu ĂȘtre reprĂ©sentĂ©es, principalement autour de Tyane, ce qui n’avait pas pu ĂȘtre le cas lors du premier colloque. En octobre 2012, quelques semaines avant la tenue de la Rencontre, on apprenait malheureusement le dĂ©cĂšs brutal et inattendu d’Olivier Pelon, ancien directeur de la mission de Porsuk (jusqu’en 2002) et organisateur de ce premier colloque cappadocien. C’est bien en hommage Ă  sa mĂ©moire que notre Rencontre cappadocienne de 2012 et sa publication ont Ă©tĂ© naturellement dĂ©diĂ©es

    Genetic correlations and genome-wide associations of cortical structure in general population samples of 22824 adults

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    Cortical thickness, surface area and volumes vary with age and cognitive function, and in neurological and psychiatric diseases. Here we report heritability, genetic correlations and genome-wide associations of these cortical measures across the whole cortex, and in 34 anatomically predefined regions. Our discovery sample comprises 22,824 individuals from 20 cohorts within the Cohorts for Heart and Aging Research in Genomic Epidemiology (CHARGE) consortium and the UK Biobank. We identify genetic heterogeneity between cortical measures and brain regions, and 160 genome-wide significant associations pointing to wnt/ÎČ-catenin, TGF-ÎČ and sonic hedgehog pathways. There is enrichment for genes involved in anthropometric traits, hindbrain development, vascular and neurodegenerative disease and psychiatric conditions. These data are a rich resource for studies of the biological mechanisms behind cortical development and aging

    SNAPSHOT USA 2019 : a coordinated national camera trap survey of the United States

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    This article is protected by copyright. All rights reserved.With the accelerating pace of global change, it is imperative that we obtain rapid inventories of the status and distribution of wildlife for ecological inferences and conservation planning. To address this challenge, we launched the SNAPSHOT USA project, a collaborative survey of terrestrial wildlife populations using camera traps across the United States. For our first annual survey, we compiled data across all 50 states during a 14-week period (17 August - 24 November of 2019). We sampled wildlife at 1509 camera trap sites from 110 camera trap arrays covering 12 different ecoregions across four development zones. This effort resulted in 166,036 unique detections of 83 species of mammals and 17 species of birds. All images were processed through the Smithsonian's eMammal camera trap data repository and included an expert review phase to ensure taxonomic accuracy of data, resulting in each picture being reviewed at least twice. The results represent a timely and standardized camera trap survey of the USA. All of the 2019 survey data are made available herein. We are currently repeating surveys in fall 2020, opening up the opportunity to other institutions and cooperators to expand coverage of all the urban-wild gradients and ecophysiographic regions of the country. Future data will be available as the database is updated at eMammal.si.edu/snapshot-usa, as well as future data paper submissions. These data will be useful for local and macroecological research including the examination of community assembly, effects of environmental and anthropogenic landscape variables, effects of fragmentation and extinction debt dynamics, as well as species-specific population dynamics and conservation action plans. There are no copyright restrictions; please cite this paper when using the data for publication.Publisher PDFPeer reviewe

    Trials

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    BACKGROUND: Postoperative upper gastrointestinal fistula (PUGIF) is a devastating complication, leading to high mortality (reaching up to 80%), increased length of hospital stay, reduced health-related quality of life and increased health costs. Nutritional support is a key component of therapy in such cases, which is related to the high prevalence of malnutrition. In the prophylactic setting, enteral nutrition (EN) is associated with a shorter hospital stay, a lower incidence of severe infectious complications, lower severity of complications and decreased cost compared to total parenteral nutrition (TPN) following major upper gastrointestinal (GI) surgery. There is little evidence available for the curative setting after fistula occurrence. We hypothesize that EN increases the 30-day fistula closure rate in PUGIF, allowing better health-related quality of life without increasing the morbidity or mortality. METHODS/DESIGN: The NUTRILEAK trial is a multicenter, randomized, parallel-group, open-label phase III trial to assess the efficacy of EN (the experimental group) compared with TPN (the control group) in patients with PUGIF. The primary objective of the study is to compare EN versus TPN in the treatment of PUGIF (after esophagogastric resection including bariatric surgery, duodenojejunal resection or pancreatic resection with digestive tract violation) in terms of the 30-day fistula closure rate. Secondary objectives are to evaluate the 6-month postrandomization fistula closure rate, time of first fistula closure (in days), the medical- and surgical treatment-related complication rate at 6 months after randomization, the fistula-related complication rate at 6 months after randomization, the type and severity of early (30 days after randomization) and late fistula-related complications (over 30 days after randomization), 30-day and 6-month postrandomization mortality rate, nutritional status at day 30, day 60, day 90 and day 180 postrandomization, the mean length of hospital stay, the patient's health-related quality of life (by self-assessment questionnaire), oral feeding time and direct costs of treatment. A total of 321 patients will be enrolled. DISCUSSION: The two nutritional supports are already used in daily practice, but most surgeons are reluctant to use the enteral route in case of PUGIF. This study will be the first randomized trial testing the role of EN versus TPN in PUGIF. TRIAL REGISTRATION: ClinicalTrials.gov: NCT03742752. Registered on 14 November 2018.This research program is funded by the French Ministry of Health through Programme Hospitalier de Recherche Clinique 2016

    The genetic architecture of the human cerebral cortex

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    The cerebral cortex underlies our complex cognitive capabilities, yet little is known about the specific genetic loci that influence human cortical structure. To identify genetic variants that affect cortical structure, we conducted a genome-wide association meta-analysis of brain magnetic resonance imaging data from 51,665 individuals. We analyzed the surface area and average thickness of the whole cortex and 34 regions with known functional specializations. We identified 199 significant loci and found significant enrichment for loci influencing total surface area within regulatory elements that are active during prenatal cortical development, supporting the radial unit hypothesis. Loci that affect regional surface area cluster near genes in Wnt signaling pathways, which influence progenitor expansion and areal identity. Variation in cortical structure is genetically correlated with cognitive function, Parkinson's disease, insomnia, depression, neuroticism, and attention deficit hyperactivity disorder

    Infektionsquellensuche bei ambulant erworbenen FÀllen von LegionÀrskrankheit

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    Bei den meisten FĂ€llen von ambulant erworbener LegionĂ€rskrankheit (AE-LK) gelingt es auch in interÂŹnationalen Studien nicht, die verantwortliche InfekÂŹtionsquelle nachzuweisen. Ein Ziel der Berliner LeTriWa-Studie („Legionellen in der Trinkwasser-Installation“) war es, herauszufinden, bei wie vielen FĂ€llen evidenzbasiert eine Infektionsquelle identifiÂŹziert werden kann. Dazu wurden im Zeitraum 2016 bis 2020 FĂ€lle von AE-LK und Kontrollpersonen rekrutiert, Urin- und tiefe Atemwegsproben untersucht und Befragungen zu potenziellen Expositionen durchgefĂŒhrt. Zudem wurden verschiedene hĂ€usliche und außerhĂ€usliche Infektionsquellen beprobt. Die Zuordnung der potenziellen Infektionsquelle erfolgte mittels einer eigens entwickelten Evidenz-Matrix. Im vorliegenden Teil 1 des Berichts werden zunĂ€chst die HintergrĂŒnde, Ziele und Methoden der LeTriWa-Studie vorgestellt.Peer Reviewe

    Infektionsquellensuche bei ambulant erworbenen FĂ€llen von LegionĂ€rskrankheit – Ergebnisse der LeTriWa-Studie; Berlin, 2016–2020

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    Hintergrund/Zielsetzung: Bei ambulant erworbenen FĂ€llen von LegionĂ€rskrankheit (AE-LK) ist die Infektionsquelle meistens unbekannt. Es wird vermutet, dass mit Legionellen kontaminiertes hĂ€usliches Trinkwasser eine hĂ€ufige Ursache ist. Um hierzu mehr Evidenz zu generieren, kooperierten das Robert Koch-Institut (RKI), das Umweltbundesamt (UBA) und das Konsiliarlabor (KL) fĂŒr Legionellen in einer vom Bundesministerium fĂŒr Gesundheit geförderten Studie zum Thema „Legionellen in der Trinkwasser-Installation“ (LeTriWa-Studie). Eines der Teilprojekte hatte zum Ziel, in Zusammenarbeit und enger Abstimmung mit den Berliner GesundheitsĂ€mtern und KrankenhĂ€usern herauszufinden, bei wie vielen FĂ€llen von AE-LK evidenzbasiert eine Infektionsquelle identifiziert werden kann. Methodik: Bei allen Berliner MeldefĂ€llen von LegionĂ€rskrankheit wurde zeitnah die Abnahme einer zusĂ€tzlichen Urin- und tiefen Atemwegsprobe initiiert, welche an das KL geschickt wurden. In die Studie einwilligende Patientinnen und Patienten wurden mittels eines ausfĂŒhrlichen Fragebogens befragt, u. a. um potenzielle Infektionsquellen zu eruieren. Aus dem Haushalt der Erkrankten und bei in Frage kommenden externen, außerhĂ€uslichen Infektionsquellen wurden Wasserproben genommen. FĂŒr eine Risikobewertung der hĂ€uslichen Trinkwasser-Installation (TWI) wurde die DurchfĂŒhrung einer weitergehenden Untersuchung im Rahmen einer GefĂ€hrdungsanalyse initiiert. Alle Umweltproben wurden im Labor des UBA auf Legionellen untersucht. Die Isolate wurden im KL typisiert und – soweit verfĂŒgbar – mit dem bei der Fallperson identifizierten Stamm abgeglichen. Die erhobenen Befunde wurden fĂŒr die Zuordnung einer Infektionsquelle mit Hilfe einer im Rahmen des Projekts entwickelten Evidenz-Matrix nach mikrobiologischen und epidemiologischen Gesichtspunkten bewertet. Anhand von drei Evidenztypen (mikrobiologische, Cluster- und analytisch-vergleichende Evidenz) konnten wir die Studienteilnehmenden entweder einer externen Infektionsquelle außerhalb des hĂ€uslichen Bereichs, eine nicht an das hĂ€usliche Trinkwasser angeschlossene Infektionsquelle im hĂ€uslichen Bereich (z. B. Luftbefeuchter) oder dem hĂ€uslichen Trinkwasser zuordnen. Eine Wasserquelle wurde ĂŒber mikrobiologische Evidenz einem Fall zugeordnet, wenn sie (i) einen Stamm enthielt, der dem monoklonalen Antikörper(MAb-)typ 3/1 angehört und zu den MAb 3/1-positiven StĂ€mmen zĂ€hlt und es keinen Widerspruch im Abgleich des Patienten- und Umweltstamms (bzgl. MAb-Typ/-Subtyp oder Sequenztyp (ST)) gab, oder (ii) wenn der Stamm der erkrankten Person mit dem Umweltstamm mindestens auf MAb-Typ-Ebene ĂŒbereinstimmte. Eine Quelle wurde anhand von Cluster-Evidenz einem Fall zugeordnet, wenn mindestens zwei FĂ€lle zur selben potenziellen Quelle innerhalb von zwei Jahren exponiert waren. Wir verglichen zudem statistisch die HĂ€ufigkeit der Exposition gegenĂŒber einer möglichen Infektionsquelle von FĂ€llen und Kontrollen (analytisch-vergleichende Evidenz). FĂŒr jeden Studienteilnehmenden strebten wir an, zwei Kontrollpersonen zu rekrutieren, die ebenfalls befragt wurden und bei denen in gleicher Weise Standard-Haushaltsproben wie bei den Fallpersonen genommen wurden. Zudem wurde versucht, vom Betreiber der TWI eine Erlaubnis fĂŒr eine kostenfreie GefĂ€hrdungsanalyse, einschließlich einer weitergehenden Untersuchung, zu erhalten. Ergebnisse: Insgesamt konnten wir 147 Studienteilnehmende (LeTriWa-FĂ€lle) einschließen und 217 Kontrollpersonen rekrutieren. Die LeTriWa-FĂ€lle waren im Median 68 Jahre alt (Spannweite 25–93), 3 und mehrheitlich mĂ€nnlich (n = 96; 65 %). Bei 84 LeTriWa-FĂ€llen konnte aus den Patientenproben der MAb-Typ identifiziert werden, bei 83 (99 %) ein MAb 3/1-positiver Stamm und bei einem ein MAb 3/1-negativer Stamm. Im Vergleich zu den Kontrollpersonen (nicht infiziert) war der Fallstatus (infiziert) nicht mit einer höheren Legionellenkonzentration in den Standard-Haushaltsproben assoziiert, jedoch hochsignifikant mit dem Vorhandensein eines MAb 3/1-positiven Stammes (Odds Ratio (OR) = 4,5; 95 %-Konfidenzintervall (KI) = 2,0–10,8; p < 0,001). Bei 23 (16 %) der 147 LeTriWa-FĂ€lle konnte eine externe, außerhĂ€usliche Quelle und bei 40 (27 %) FĂ€llen das hĂ€usliche Trinkwasser als wahrscheinliche Infektionsquelle zugeordnet werden. Das Tragen einer unzureichend desinfizierten Zahnprothese war die einzige hĂ€usliche Nicht-Trinkwasserquelle, die signifikant mit dem Fallstatus assoziiert war (OR = 2,3; 95 % KI = 1,04–5,24; p = 0,04) und ermöglichte eine Quellen-Zuordnung von weiteren 6 % der FĂ€lle. Mit insgesamt 49 % konnten wir etwa die HĂ€lfte der LeTriWa-FĂ€lle einer wahrscheinlichen Infektionsquelle auf Evidenz-Basis zuordnen. Schlussfolgerungen: Wir konnten unter Verwendung eines neuartigen Matrix-Konzepts in Berlin der HĂ€lfte der LeTriWa-FĂ€lle eine wahrscheinliche Infektionsquelle zuordnen. Die Ergebnisse unterstĂŒtzen die Bedeutung von hĂ€uslichem Trinkwasser als Ursache fĂŒr AE-LK. Etwa die HĂ€lfte aller StudienfĂ€lle blieben allerdings unerklĂ€rt. Die Ergebnisse der Standard-Haushaltproben legen nahe, dass nicht die Kontamination mit jeglichen Legionellen oder die Höhe der Legionellenkonzentration die Personen gefĂ€hrdet, sondern vielmehr der Legionellenstamm, insbesondere das Vorhandensein von MAb 3/1-positiven StĂ€mmen. Weitere Untersuchungen und/oder Analysen sind erforderlich, um zu verstehen, welche Faktoren zur Kontamination von hĂ€uslichem Trinkwasser mit pathogenen Legionellen beitragen und welche Faktoren eine Infektion zu verhindern helfen
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