135 research outputs found

    Increasing IPE Awareness through Social Media and Leveraging Visual Content

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    Background: Social networking is the most popular online activity and increasingly where students, health professionals, and patients get information[i]. In a 2015 student survey at an urban health sciences university, social media was the second most preferred method of communication. Furthermore, content with images gets 94% more total views[ii] and can say more about a program than a long description. This shift is a challenge in healthcare where patient confidentiality is paramount. Description of Intervention or Program: We created a Twitter account in August 2015. Our goals were to: Promote awareness of internal and external IPE programs Drive student attendance at IPE programs Encourage continuous interprofessional learning and innovation Recognizing the effectiveness of visual content, we subscribed to an online service for creating infographics and other images. Results: We have amassed 186 followers, with a daily average of 316 impressions (number of times users saw a tweet on Twitter). We share ideas within the IPE community and support internal partners. In 2016, our tweets with images have had 52% higher engagement from followers; tweets with videos had 72% higher engagement. Conclusion: Social media spreads awareness of IPE initiatives and helps to connect with the internal and external IPE communities. Visual content increases engagement. Social media platforms with more student traffic, such as Facebook and Instagram, could help increase followership among students in particular. Relevance to interprofessional education or practice: As IPE is an increasing priority for educators and providers, it is important these individuals know about the IPE resources and campus network. A well-managed social media account can increase such awareness. 2-3 measureable learning objectives relevant to conference goals: Explain the importance of leveraging social media to increase awareness of IPE among students, faculty, and clinicians Leverage visual content to maximize engagement with audience and support marketing needs of IPE faculty and staff [i] Richter, F. (2013). Social Networking Is the No. 1 Online Activity in the U.S. https://www.statista.com/chart/1238/digital-media-use-in-the-us/ [ii] Bullas, J., & Mawhinney, J. (2016). 37 Visual Content Marketing Statistics You Should Know in 2016. http://blog.hubspot.com/marketing/visual-content-marketing-strategy#sm.00001kbk5bfyecddivn7nnbuchdn

    Evaluation of patient perceptions of team based care in a Geriatric Oncology Clinic

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    Purpose: To measure patient perceptions of collaborative practice in an interprofessional team providing geriatric oncology assessments to older patients with cancer. Background: The Senior Adult Oncology Clinic (SAOC) at Thomas Jefferson University’s Kimmel Cancer Center utilizes an interprofessional team approach to provide comprehensive geriatric oncology assessments and treatment plans for older patients with cancer. The importance of team-based healthcare delivery is well documented, however, experts agree that there is a need for more tools to assess the skills required to become a high-functioning team and a need to study the impact of collaborative practice on patient reported outcomes and satisfaction. For this study, we sought to evaluate patients’ experience and perception of our SAOC team function. Description of Intervention: Upon completion of a SAOC visit, patients were asked to participate in a short voluntary survey to assess team performance. The Jefferson Teamwork Observation Guide (JTOG) is a validated survey used with learners that has been adapted to elicit patient perspectives of five domains of interprofessional collaborative practice, including communication (C), values/ethics (V/E), teamwork (T), roles/responsibilities (R) and patient-centeredness (PC). The Patient JTOG includes eight competency–based Likert Scale questions as well as one open-ended question. The survey was administered on secure mobile tablets by trained research assistants (RAs) who were not part of the healthcare team. The study received exempt approval by our Institutional Review Board. Results: A total of 13 patients completed the survey. Seven respondents were female, and six were male. Seven identified as Caucasian, four as African American and two as other. One hundred percent responded “Strongly Agree” to a global question about the importance of teamwork in patient care (mean 4.0). Overall satisfaction with the SAOC team was 3.92 out of 4.0. For the eight questions relating to each of the five collaborative practice competencies noted above, the team received an average score ranging from 3.69 to 3.77 out of 4.0, for a global score of 29.66 (out of 32 possible), placing this team in the highest quartile of teams surveyed at our institution to date (n=407). In addition, all 13 respondents completed the open-ended qualitative comments with 12 out of the 13 being positive with multiple references to effective listening and communication, team coordination, and patient-centered care. Conclusion: The SAOC has a relatively unique model of providing interprofessional geriatric oncology assessments. The Patient JTOG tool was easy to incorporate into a busy clinic and provided valuable feedback to our providers, demonstrating that our patient’s perceive the team as highly functioning and effective. Based on these early results, our high functioning interprofessional consultative team model may serve as a model for replication for team based care delivery at other institutions Relevance: Incorporation of an easy to use tool to assess interprofessional team function and patient perceptions of collaborative practice Learning Objectives: Define methods for evaluating patient perceptions of collaborative practice in an outpatient geriatric oncology practice (Knowledge) Describe a replicable model for interprofessional collaborative practice (Comprehension/Application) Apply lessons learned for engaging students in and preparing faculty for interprofessional team-based care delivery (Comprehension/Application

    Bericht zur Tagung "Gewaltrepräsentationen in Massenmedien - Subjektstrategien und Mediengewalt"

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    Paradoxer Schlaf als Parameter zur Messung der Stressbelastung bei Giraffen (Giraffa camelopardalis)

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    Das Wohlbefinden von Tieren zu schützen ist im Grundgesetz der Bundesrepublik Deutschland festgeschrieben. Das Wohlbefinden eines Tieres wissenschaftlich zu bewerten ist jedoch eine bislang ungelöste Herausforderung. Die Biologie nähert sich dem Problem, subjektive Empfindungen eines Tieres objektiv darzustellen, vorrangig über die Messung der Stressbelastung. Die Stressantwort eines Organismus setzt sich allgemein aus einer Kombination von vier Systemen zusammen: einer Verhaltensreaktion, einer Antwort des vegetativen Nervensystems, einer neuroendokrinen Antwort und einer Immunantwort. Der in Zoos am häufigsten untersuchte Parameter zur Messung der Stressbelastung ist die Analyse der Cortisolmetaboliten-Konzentration im Kot der Tiere. Da jedoch nicht in jeder Stresssituation das „Stresshormon“ Cortisol ausgeschüttet wird, ist es für eine exakte Bewertung der Stressbelastung notwendig, weitere Systeme der Stressantwort wie beispielsweise das Verhalten zu erfassen. Die Chronoethologie verfolgt diesen Ansatz, indem sie Änderungen des Zeitmusters im Verhalten eines Tieres als Antwort auf Veränderungen in der Umwelt oder eines endogenen Faktors erfasst und diese nach Kriterien der Befindlichkeit bewertet. Hier könnte zukünftig das Schlafverhalten eine herausragende Stellung einnehmen, da es von allen vier Stressantwortsystemen beeinflusst wird. Zudem wird aus der medizinischen Schlafforschung berichtet, dass sich insbesondere die Dauer, die ein Organismus im Paradoxen Schlaf (PS) verbringt, durch Stress verändert. Dennoch fand das Schlafverhalten zur Messung der Stressbelastung bei Zoo- und Wildtieren bislang kaum Beachtung. Ziel dieser Arbeit war es daher, die Anwendbarkeit des PS als Parameter zur Messung der Stressbelastung bei Zoo- und Wildtieren zu erforschen, um letztlich die Beurteilung des Wohlbefindens von Tieren weiter zu objektivieren. Aufgrund ihrer einzigartigen Schlafstellung während des PS sowie ihrer hohen Sensibilität gegenüber Umweltveränderungen wurde die Giraffe (Giraffa camelopardalis) als Modelltier für diesen non-invasiven Forschungsansatz gewählt. Im Rahmen der Arbeit wurde in 645 Nächten das Schlafverhalten von 17 Giraffen unterschiedlichen Alters und Geschlechts beobachtet und analysiert. Um stressbedingte Veränderungen im PS-Muster erkennen zu können, wurden die Giraffen zunächst unter „Normalbedingungen“ beobachtet, um hieraus Referenzwerte zu generieren. Anschließend wurden unterschiedliche als stressintensiv einzustufende Situationen wie Nahrungsmangel, Transport, Veränderungen in der Herdenstruktur, Auswirkungen einer Geburt auf das Muttertier sowie verschiedene singuläre Ereignisse hinsichtlich ihrer Auswirkungen auf das PS-Muster der Giraffen untersucht und den Referenzwerten gegenübergestellt. Um die Methode der Schlafbeobachtung als Parameter der Stressbelastung zu validieren, wurde zusätzlich ein bei Wiederkäuern etablierter, bereits genannter Stress-Parameter eingesetzt: die Messung der Cortisolmetaboliten-Konzentration im Kot mit Hilfe eines Enzymimmunoassays. Diese Methode wurde hier erstmalig an Giraffen angewendet. Durchschnittlich hielt eine Giraffe unter Normalbedingungen 27 Minuten pro Nacht paradoxen Schlaf. Dabei war die nächtliche PS-Dauer in hohem Maße vom Alter abhängig. Während juvenile Giraffen im Mittel 63 Minuten PS pro Nacht aufwiesen, verbrachten gealterte Giraffen nur 4,5 Minuten pro Nacht in der PS-Stellung. Infolge eines Stressors veränderte sich die PS-Dauer der Tiere: So zeigten alle vier transportierten Giraffen in den ersten Nächten nach ihrem Transport keinen PS oder stark reduzierte PS-Zeiten. Parallel erhöhte sich nach dem Transport die Cortisolmetaboliten-Konzentration im Kot aller Giraffen für mehrere Tage. Auch die untersuchten Veränderungen in der Herdenstruktur hatten in den meisten Fällen signifikante Veränderungen der PS-Dauer zur Folge. Die stärkste im Rahmen dieser Arbeit beobachtete Veränderung des Schlafverhaltens bewirkte der Tod eines Giraffenbullen: Die adulte Giraffenkuh hielt in der Folge für eine Dauer von 21 Tagen keinen paradoxen Schlaf mehr. Ihre Cortisolmetaboliten-Konzentration im Kot stieg nach dem Tod des Bullen hingegen nicht an. Die beobachteten Giraffenmütter zeigten nach der Geburt ihrer jeweiligen Jungtiere ebenfalls eine reduzierte PS-Dauer. Hingegen hatten neugeborene Giraffen, die an Nahrungsmangel litten und innerhalb weniger Tage verstarben, eine höchst signifikant längere PS-Dauer als gleichalte Jungtiere, die überlebten. Während bei Nahrungsknappheit eine erhöhte PS-Dauer helfen kann Energie zu sparen, ist eine Reduktion der PS-Dauer als Resultat erhöhter Aufmerksamkeit zu interpretieren, wie sie im Zuge der Feindvermeidung in Stress-Situationen sinnvoll ist. Zusammenfassend lässt sich feststellen, dass die PS-Dauer im Gegensatz zur Cortisolmetaboliten-Konzentration von allen beobachteten Stressoren beeinflusst wurde. Dabei veränderte sich die PS-Dauer in Abhängigkeit des jeweiligen Stressors graduell unterschiedlich, was Rückschlüsse auf die Intensität des Stressors ermöglicht. Der PS ist infolge dieser Ergebnisse hervorragend als Parameter zur Messung der Stressbelastung bei Giraffen geeignet. Die Analyse des PS kann dabei helfen, die Auswirkungen von subjektiv als stressintensiv oder stressarm eingestuften Situationen auf das Wohlbefinden eines Tieres objektiv zu bewerten. Darüber hinaus ermöglicht die kontinuierliche Überwachung des PS-Musters, z.B. mit Hilfe moderner Videosoftware, Beeinträchtigungen des Wohlbefindens, wie sie beispielsweise durch Unterernährung, Verletzung oder Krankheit hervorgerufen werden, frühzeitig zu erkennen, was ein zeitnahes Eingreifen zum Wohle des Tieres möglich macht

    Vom Ende der Narration im Roman

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    Die Arbeit geht vom Schlagwort „Krise des Romans“ in der Zwischenkriegszeit aus und interessiert sich für die anti-narrative Position der Romankritik. An drei Autoren (Flake, Musil, Broch) wird innerhalb eines je engen Zeitraums ihre romantheoretische Position und die Konsequenz daraus in ihrem gleichzeitigen Roman untersucht. „Otto Flake und das Projekt eines ‚geistigen Romans’“ gilt Flakes Roman¬theorie 1918 bis 1922, die als Teil eines Projekts gedeutet wird, das „auf die Überwindung der nihilistisch-relativistischen Krise des spätmodernen Menschen abzielt“. In Flakes Roman „Die Stadt des Hirns“ von 1919, der in die Gattungstradition des „Romans des Diskurses“ zu stellen ist, wird das Programm aber nur eingeschränkt eingelöst. Bei Musil entspringen die „Vorbehalte gegen die Narration“ einem generellen Ideologieverdacht gegen jeglichen Narrationsakt – eine Linie zu Lyotards métarécits wäre hier zu ziehen; für Musil ist Erzählen gleichbedeutend mit „weismachen“ und „schwindeln“. Der Mann ohne Eigenschaften löst die theoretischen Vorgaben ein. Für Hermann Broch hat Kunst die ethische Funktion, Totalität abzubilden, was in Zeiten des Wertezerfalls eine Spiegelung eben dieses Zerfalls bedinge. Narration hat damit ausgedient. Die ästhetische Konsequenz ist Brochs Theorie des polyhistorischen Romans, die er in der Schlafwandler-Trilogie einlöst. Fazit: Die Ablehnung des Erzählens steht im Zusammenhang mit dem Projekt zur Überwindung der „als Krise gedeuteten relativistischen Konstellation“ der Moderne, der Roman gilt „nicht mehr als Gattung der Moderne, sondern als Gattung zur Überwindung derselben“. Dieses utopische Programm war natürlich nicht einlösbar, weshalb die Autoren bald davon abrückten

    From the Editors

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    This fall has seen a flurry of activity at the Jefferson Center for InterProfessional Education (JCIPE). In September, Lauren Collins, MD, Associate Director of JCIPE, was selected as one of five recipients of the prestigious Macy Faculty Scholars (MFS) program, a two-year career development award supported by the Josiah Macy Jr. Foundation. She now joins a national network of other MFS recipients in helping to re-envision training of health professions students and delivery of collaborative care. Elizabeth Speakman, EdD, RN, ANEF, FNAP, JCIPE Co-Director, completed her three-year Robert Wood Johnson Executive Nurse Fellowship and was recently selected to attend the Institute of Medicine Future of Nursing: Campaign for Action Summit 2015. In addition, Nethra Ankam, MD, from the Department of Rehabilitation Medicine and Sidney Kimmel Medical College, and Tracey Vause Earland, MS, OTR/L, from the Department of Occupational Therapy of the College of Health Professions, both longtime faculty champions of IPE at Jefferson, have recently been appointed to serve as the new Co-Directors of the Jefferson Health Mentors Program (JHMP), overseeing dynamic changes in one of our flagship activities

    A Qualitative Analysis of Student Understanding of Team Function Through the use of the Jefferson Teamwork Observation Guide (JTOG)

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    Background: Several early IOM reports identified the need to educate medical and health professions students in delivering patient-centered care as members of interprofessional teams (IOM, 2001; IOM, 2003). Evidence shows that conducting interprofessional education during education and training prepares student learners for collaborative practice when they enter the workplace, which in turn helps to achieve the Triple Aim of 1) enhancing the patient experience; 2) improving the health of populations; and 3) decreasing costs (WHO, 2010; Berwick, et al., 2008). One way to prepare students for collaborative practice is to have them observe real teams in action. Thus, the Jefferson Teamwork Observation Guide (JTOG) was created to serve as an educational tool in aiding students to better recognize the characteristics of effective teams. It has since been used to assess teams in the majority of clinical observation, simulation and collaborative practice activities offered by Jefferson Center for Interprofessional Education (JCIPE). The JTOG is a two-part assessment comprised of identifiable characteristics of well-functioning teams drawn from the literature about teamwork. The first part consists of Likert Scale questions (strongly disagree to strongly agree) regarding the behavior of the interprofessional team observed in the domains of Values/Ethics in Interprofessional Practice, Roles/Responsibilities, Interprofessional Communication, Teams and Teamwork, and Leadership (IPEC, 2011; IPEC 2016). The second part includes qualitative questions relating to team-based care, patient-centered care, and teamwork
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