112 research outputs found

    IgE-Mediated Hypersensitivity Reactions to Cannabis in Laboratory Personnel

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    Background: There have been sporadic reports of hypersensitivity reactions to plants of the Cannabinaceae family (hemp and hops), but it has remained unclear whether these reactions are immunologic or nonimmunologic in nature. Objective: We examined the IgE-binding and histamine-releasing properties of hashish and marijuana extracts by CAP-FEIA and a basophil histamine release test. Methods: Two workers at a forensic laboratory suffered from nasal congestion, rbinitis, sneezing and asthmatic symptoms upon occupational contact with hashish or marijuana, which they had handled frequently for 25 and 16 years, respectively. Neither patient had a history of atopic disease. Serum was analyzed for specific IgE antibodies to hashish or marijuana extract by research prototype ImmunoCAP, and histamine release from basophils upon exposure to hashish or marijuana extracts was assessed. Results were matched to those of 4 nonatopic and 10 atopic control subjects with no known history of recreational or occupational exposure to marijuana or hashish. Results: Patient 1 had specific IgE to both hashish and marijuana (CAP class 2), and patient 2 to marijuana only (CAP class 2). Controls proved negative for specific IgE except for 2 atopic individuals with CAP class 1 to marijuana and 1 other atopic individual with CAP class 1 to hashish. Stimulation of basophils with hashish or marijuana extracts elicited histamine release from basophils of both patients and 4 atopic control subjects. Conclusions: Our results suggest an IgE-related pathomechanism for hypersensitivity reactions to marijuana or hashish. Copyright (C) 2011 S. Karger AG, Base

    Elephantiasis Nostras Verrucosa Successfully Treated by Surgical Debridement

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    Transarterielle Chemoembolisation als palliative BehandlungsmaĂźnahme bei nicht resezierbaren Lungentumoren

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    Ziel: Evaluation der transpulmonalen Chemoembolisation TPCE als symptomatisches, palliatives Verfahren fĂĽr die Therapie inoperabler primärer und sekundärer Lungentumoren. Material und Methoden: 69 Patienten (46 Männer, 23 Frauen; Durchschnittsalter: 60,9 Jahre) mit primären und sekundären Lungentumoren wurden mittles TPCE im Zeitraum von 2001 bis 2005 in durchschnittlich 3,36 Sitzungen (Range: 2 - 10 Sitzungen) behandelt. Dabei litten 17 Patienten (14 Männer, 3 Frauen; Durchschnittsalter: 64,5 Jahre; Range: 44 - 78 Jahre) an inoperablen primären Lungentumoren, 52 weitere (32 Männer, 20 Frauen, Durchschnittsalter: 59,8 Jahre; Range: 33 - 83 Jahre) zeigten Metastasen verschiedenen Ursprungs. Nach Punktion der Vena femoralis wurden die tumorversorgenden Pulmonalarterien selektiv sondiert und unter Ballonprotektion 5 - 10 mg Mitomycin C und 5 - 10 ml Lipidol sowie Microspheren (Spherex) (Durchmesser: 20 - 70 μm) appliziert. Pro Sitzung wurden Läsionen nur eines Lungenlappens behandelt. Die Diagnose und Auswertung erfolgte im 4-Wochen-Intervall mittels nativer sowie kontrastmittelverstärkter, computertomographischer Bildgebung. Das Follow-up erstreckte sich hierbei ĂĽber einen Zeitraum von sechs Monaten bis zu zwei Jahren fĂĽr Patienten mit primären Tumoren; fĂĽr Patienten mit sekundären Tumoren lag die Nachsorgezeit zwischen sechs Monaten und 2,25 Jahren. Ergebnisse: Die Behandlung wurde von allen Patienten ohne größere Nebenwirkungen und Komplikationen toleriert; Laborparameter wurden nicht relevant beeinflusst. Eine hohe sowie moderate Lipiodolaufnahme konnte in 17 Fällen (24,6%) computertomographisch verifiziert werden, während sich in 52 Fällen (75,4%) eine niedrige Lipiodolaufnahme zeigte. Nach Beurteilung morphologischer Kriterien wurde eine Volumenreduktion der embolisierten Areale bei 20 Patienten (29,0%) um im Mittel 13,9 ml (53,9%) erreicht, während sich bei 14 Patienten (20,3%) eine Größenkonstanz zeigte. In 35 Fällen (50,7%) kam es zu einer Volumenzunahme der behandelten Tumoren. Hierbei betrug das durchschnittliche Tumorwachstum 29,4ml (131,0%). Schlussfolgerung: Die transpulmonale Chemoembolisation (TPCE) stellt eine gut verträgliche palliative TherapiemaĂźnahme zur Reduzierung der Tumorvolumina bei Patienten mit primären und sekundären Lungentumoren dar.Purpose: To evaluate transpulmonary chemoembolization (TPCE) as a symptomatic palliative treatment for the therapy of unresectable primary and secondary lung tumors. Material and Methods: From 2001 to 2005, 69 patients (46 males, 23 females; average age: 60.9 years) suffering from primary and secondary lung tumors were treated in 3.36 sessions (range, 2 - 10) using TPCE. 17 patients (14 males, 3 females; average age 64.5 years; range 44 - 78 years) suffered from unresectable primary tumors, 52 (32 males, 20 females; average age 59.8; range 33 – 83 years) suffered from metastases of different origin. After femoral vein puncture, tumor-supplying pulmonary arteries were selectively explored, and 5 - 10 mg Mitomycin C and 5 - 10 ml Lipiodol and microsphere particles (Spherex, diameter: 20 - 70 μm) were applied with balloon protection. Only one lung lobe was treated per session. Diagnosis and follow-up were performed in 4-week-intervals with unenhanced and contrast-enhanced computed tomography (CT). Follow-up was between six months and two years for primary tumors and between six months and 2.25 years for secondary tumors. Results: Treatment was well tolerated in all patients, with no major side effects or complications; laboratory parameters were not significantly influenced. In 24.6% of the patients (n=17) a high or moderate lipiodol uptake was found, while 75.4% (n=52) showed a low lipiodol uptake. After evaluation of morphological criteria, volume regression of a mean of 13.9 ml (53.9%) of the embolized areas was achieved in 20 patients (29.0%), while stable disease was revealed at follow-up in 14 patients (20.3%). In 35 patients (50.7%), progression of the treated lung tumors was recorded. The tumors increased by a mean of 29.4 ml (131.0%). Conclusion: TPCE is a well tolerated palliative treatment option in patients with primary and secondary lung tumors

    Deliberate self-poisoning with isotretinoin

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    Folliculitis Caused by Candida parapsilosis

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    Hop allergy

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