11 research outputs found

    Lavoro e impresa nelle società preindustriali

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    Come si lavorava, come si accumulava il reddito e come si faceva impresa nelle società preindustriali? Scorrendo il volume il lettore scoprirà, grazie alle esperienze descritte, un insieme di caratteri qualificanti le diverse attività lavorative. Alcuni sono ben noti, altri forse meno, ma tutti ricadono in tre ambiti: la diversificazione delle fonti di reddito, la costruzione di reti di contatti (professionali e parentali, politici e religiosi), l’adozione di complesse strategie imprenditoriali

    Peri-operative red blood cell transfusion in neonates and infants: NEonate and Children audiT of Anaesthesia pRactice IN Europe: A prospective European multicentre observational study

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    BACKGROUND: Little is known about current clinical practice concerning peri-operative red blood cell transfusion in neonates and small infants. Guidelines suggest transfusions based on haemoglobin thresholds ranging from 8.5 to 12 g dl-1, distinguishing between children from birth to day 7 (week 1), from day 8 to day 14 (week 2) or from day 15 (≥week 3) onwards. OBJECTIVE: To observe peri-operative red blood cell transfusion practice according to guidelines in relation to patient outcome. DESIGN: A multicentre observational study. SETTING: The NEonate-Children sTudy of Anaesthesia pRactice IN Europe (NECTARINE) trial recruited patients up to 60 weeks' postmenstrual age undergoing anaesthesia for surgical or diagnostic procedures from 165 centres in 31 European countries between March 2016 and January 2017. PATIENTS: The data included 5609 patients undergoing 6542 procedures. Inclusion criteria was a peri-operative red blood cell transfusion. MAIN OUTCOME MEASURES: The primary endpoint was the haemoglobin level triggering a transfusion for neonates in week 1, week 2 and week 3. Secondary endpoints were transfusion volumes, 'delta haemoglobin' (preprocedure - transfusion-triggering) and 30-day and 90-day morbidity and mortality. RESULTS: Peri-operative red blood cell transfusions were recorded during 447 procedures (6.9%). The median haemoglobin levels triggering a transfusion were 9.6 [IQR 8.7 to 10.9] g dl-1 for neonates in week 1, 9.6 [7.7 to 10.4] g dl-1 in week 2 and 8.0 [7.3 to 9.0] g dl-1 in week 3. The median transfusion volume was 17.1 [11.1 to 26.4] ml kg-1 with a median delta haemoglobin of 1.8 [0.0 to 3.6] g dl-1. Thirty-day morbidity was 47.8% with an overall mortality of 11.3%. CONCLUSIONS: Results indicate lower transfusion-triggering haemoglobin thresholds in clinical practice than suggested by current guidelines. The high morbidity and mortality of this NECTARINE sub-cohort calls for investigative action and evidence-based guidelines addressing peri-operative red blood cell transfusions strategies. TRIAL REGISTRATION: ClinicalTrials.gov, identifier: NCT02350348

    Finishing the euchromatic sequence of the human genome

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    The sequence of the human genome encodes the genetic instructions for human physiology, as well as rich information about human evolution. In 2001, the International Human Genome Sequencing Consortium reported a draft sequence of the euchromatic portion of the human genome. Since then, the international collaboration has worked to convert this draft into a genome sequence with high accuracy and nearly complete coverage. Here, we report the result of this finishing process. The current genome sequence (Build 35) contains 2.85 billion nucleotides interrupted by only 341 gaps. It covers ∼99% of the euchromatic genome and is accurate to an error rate of ∼1 event per 100,000 bases. Many of the remaining euchromatic gaps are associated with segmental duplications and will require focused work with new methods. The near-complete sequence, the first for a vertebrate, greatly improves the precision of biological analyses of the human genome including studies of gene number, birth and death. Notably, the human enome seems to encode only 20,000-25,000 protein-coding genes. The genome sequence reported here should serve as a firm foundation for biomedical research in the decades ahead

    Neue Sensorkonzepte zur Zungendruckmessung

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    Zusammenfassung: Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Entwicklung eines neuartigen Sensorkonzepts zur Zungendruckmessung. Die Messung des Drucks der Zunge gegen den Gaumen kann in der Kieferorthopädie angewendet werden. Viele Zahnfehlstellungen entstehen aufgrund von Fehlmotoriken der Zunge, und können durch eine Früherkennung mittels der Zungendruckmessung vermieden werden. Die Logopädie könnte durch ein Therapiegerät auf Basis der Zungendruckmessung Sprachübungen besser vermitteln und kontrollieren. Die wichtigsten Anforderungen an ein Druckmesssystem für diese Anwendung sind eine maximale Dicke von 1,5mm und eine flexible Ausführung des Arrays zur Anpassung an gekrümmte Oberflächen wie den Gaumen. Da ein örtliches Druckprofil bestimmt werden soll, müssen sich die Sensoren in einem Array anordnen lassen. In dieser Arbeit wird gezeigt, welche Prinzipien sich zur Druckmessung unter den gestellten Anforderungen eignen. Für alle Prinzipien werden die Kennwerte und Eigenschaften gegenübergestellt, so dass ihre Eignung für den Einsatz in der Zungendruckmessung abgeschätzt werden kann. In der Bewertung haben sich drei Prinzipien als am besten geeignet herausgestellt: Das resistive Prinzip nach dem Engeeffekt, ein weiteres resistives Prinzip, das die Widerstandsänderung aufgrund einer Dichteerhöhung von leitfähigen Zusatzpartikeln erfährt und ein kapazitives Prinzip, das eine Abstandsänderung als Messeffekt ausnutzt. Das kapazitive Prinzip wird in einem Prototypen aufgebaut. Durch die matrixartige Anordnung der elektrischen Leiter bildet das System aus der Konstruktion heraus ein Array; die Schnittpunkte stellen die einzelnen Druckmesspunkte dar. Die Verwendung mehrerer Schichten führt zu einer deutlichen Erhöhung der Grundkapazität. Die Leiterbahnen des Prototyps sind aus 50µm dicken Metallfolien gefertigt. Das Dielektrikum wird durch das 40µm dicke Silikon EL P7670 der Firma Wacker gebildet. Das Array ist einfach und preiswert herstellbar. Die äußeren Abmessungen der einzelnen Druckmesspunkte sind 2x2mm^2. In Tests des Prototypen kann gezeigt werden, dass ein Messeffekt bei Belastung des Elements sichtbar ist. Jedoch ist für ein reproduzierbares Verhalten eine konstruktive Verbesserung z.B. der Kontaktierung notwendig. Das Array ist einfach und preiswert herstellbar

    FEM-Simulation und analytische Berechnung des mechanischen Verhaltens von piezoresistiven Silizium-Druckmesselementen

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    Zusammenfassung: Die vorliegende Studienarbeit beschäftigt sich mit der Beschreibung des mechanischen Verhaltens von piezoresistiven Silizium - Druckmesselementen. Wird auf die Druckmessplatte eine Belastung p aufgebracht, verformt sich die Druckmessplatte, und im Material entstehen mechanische Spannungen. Dieser Effekt wird in der Druckmesstechnik genutzt, indem implantierte Widerstände ihren Wert ändern. Die Beschreibung des mechanischen Verhaltens der Platte kann u.a. mit Hilfe von analytischen Berechnungen oder mittels FEM-Simulationen erfolgen. Der Sensor wird sowohl für die analytischen Berechnungen als auch die FEM-Simulationen vereinfacht als Platte dargestellt, wobei sich die Betrachtung in dieser Arbeit auf quadratische und runde Plattenformen beschränkt. Nach einer Einführung in die Plattentheorie erfolgt eine Darstellung der Randbedingungen der fest eingespannten und der frei drehbar gelagerten Platte. Nichtlineare Effekte, die bei großen Durchbiegungen auftreten, werden erläutert. Die Berechnungen und Simulationen der Platte erfolgen für sieben verschiedene Plattendicken zwischen d=0,01mm und d=0,2mm mit jeweils sieben Belastungsfällen zwischen p=0,04 bar und p=400 bar. Ausgewertet werden die maximale Durchbiegung wmax in der Plattenmitte und die mechanischen Spannungen Sx und Sy der Quadratplatte bzw. Sr und Sφ der Kreisplatte in der Plattenmitte und am Plattenrand. Für den Vergleich der Ergebnisse der analytischen Berechnungen mit denen der FEM-Simulationen werden die Abweichungen bezogen auf das Ergebnis der FEM-Simulationen berechnet. Der Vergleich soll die Einsatzgrenzen verschiedener analytischer Ansätze aufzeigen. Im Fall der Kreisplatte treten bei der Durchbiegung Abweichungen von minimal 0,03% für den linearen Ansatz bei kleinen Durchbiegungen und 1,5% bei großen Durchbiegungen und der nichtlinearen Theorie auf. Für die Quadratplatte werden bei der Durchbiegung im besten Fall sowohl für die linearen als auch die nichtlinearen Ansätze Abweichungen von unter 1% von den FEM-Simulationen erreicht

    Islands of decay in seas of renewal: Housing policy and the resurgence of gentrification

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    Morbidity and mortality after anaesthesia in early life: results of the European prospective multicentre observational study, neonate and children audit of anaesthesia practice in Europe (NECTARINE)

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    Background: Neonates and infants requiring anaesthesia are at risk of physiological instability and complications, but triggers for peri-anaesthetic interventions and associations with subsequent outcome are unknown. Methods: This prospective, observational study recruited patients up to 60 weeks' postmenstrual age undergoing anaesthesia for surgical or diagnostic procedures from 165 centres in 31 European countries between March 2016 and January 2017. The primary aim was to identify thresholds of pre-determined physiological variables that triggered a medical intervention. The secondary aims were to evaluate morbidities, mortality at 30 and 90 days, or both, and associations with critical events. Results: Infants (n=5609) born at mean (standard deviation [sd]) 36.2 (4.4) weeks postmenstrual age (35.7% preterm) underwent 6542 procedures within 63 (48) days of birth. Critical event(s) requiring intervention occurred in 35.2% of cases, mainly hypotension (>30% decrease in blood pressure) or reduced oxygenation (SpO2 <85%). Postmenstrual age influenced the incidence and thresholds for intervention. Risk of critical events was increased by prior neonatal medical conditions, congenital anomalies, or both (relative risk [RR]=1.16; 95% confidence interval [CI], 1.04-1.28) and in those requiring preoperative intensive support (RR=1.27; 95% CI, 1.15-1.41). Additional complications occurred in 16.3% of patients by 30 days, and overall 90-day mortality was 3.2% (95% CI, 2.7-3.7%). Co-occurrence of intraoperative hypotension, hypoxaemia, and anaemia was associated with increased risk of morbidity (RR=3.56; 95% CI, 1.64-7.71) and mortality (RR=19.80; 95% CI, 5.87-66.7). Conclusions: Variability in physiological thresholds that triggered an intervention, and the impact of poor tissue oxygenation on patient's outcome, highlight the need for more standardised perioperative management guidelines for neonates and infants

    Neonates undergoing pyloric stenosis repair are at increased risk of difficult airway management: secondary analysis of the NEonate and Children audiT of Anaesthesia pRactice IN Europe.

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    Difficult tracheal intubation in neonates and infants. NEonate and Children audiT of Anaesthesia pRactice IN Europe (NECTARINE): a prospective European multicentre observational study

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    International audienceBackground: Neonates and infants are susceptible to hypoxaemia in the perioperative period. The aim of this study was to analyse interventions related to anaesthesia tracheal intubations in this European cohort and identify their clinical consequences.Methods: We performed a secondary analysis of tracheal intubations of the European multicentre observational trial (NEonate and Children audiT of Anaesthesia pRactice IN Europe [NECTARINE]) in neonates and small infants with difficult tracheal intubation. The primary endpoint was the incidence of difficult intubation and the related complications. The secondary endpoints were the risk factors for severe hypoxaemia attributed to difficult airway management, and 30 and 90 day outcomes.Results: Tracheal intubation was planned in 4683 procedures. Difficult tracheal intubation, defined as two failed attempts of direct laryngoscopy, occurred in 266 children (271 procedures) with an incidence (95% confidence interval [CI]) of 5.8% (95% CI, 5.1-6.5). Bradycardia occurred in 8% of the cases with difficult intubation, whereas a significant decrease in oxygen saturation (SpO2<90% for 60 s) was reported in 40%. No associated risk factors could be identified among co-morbidities, surgical, or anaesthesia management. Using propensity scoring to adjust for confounders, difficult anaesthesia tracheal intubation did not lead to an increase in 30 and 90 day morbidity or mortality.Conclusions: The results of the present study demonstrate a high incidence of difficult tracheal intubation in children less than 60 weeks post-conceptual age commonly resulting in severe hypoxaemia. Reassuringly, the morbidity and mortality at 30 and 90 days was not increased by the occurrence of a difficult intubation event

    The DNA sequence of the human X chromosome

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    The human X chromosome has a unique biology that was shaped by its evolution as the sex chromosome shared by males and females. We have determined 99.3% of the euchromatic sequence of the X chromosome. Our analysis illustrates the autosomal origin of the mammalian sex chromosomes, the stepwise process that led to the progressive loss of recombination between X and Y, and the extent of subsequent degradation of the Y chromosome. LINE1 repeat elements cover one-third of the X chromosome, with a distribution that is consistent with their proposed role as way stations in the process of X-chromosome inactivation. We found 1,098 genes in the sequence, of which 99 encode proteins expressed in testis and in various tumour types. A disproportionately high number of mendelian diseases are documented for the X chromosome. Of this number, 168 have been explained by mutations in 113 X-linked genes, which in many cases were characterized with the aid of the DNA sequence
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