30 research outputs found

    The new molecular markers DDIT3, STT3A, ARG2 and FAM129A are not useful in diagnosing thyroid follicular tumors

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    Preoperative characterization of thyroid follicular lesions is challenging. Fine-needle aspiration specimens cannot differentiate follicular carcinomas from benign follicular neoplasias. Recently, promising markers have been detected using modern molecular techniques. We conducted a retrospective study to confirm the usefulness of immunohistochemical staining for the protein markers, DDIT3, STT3A (ITM1), ARG2 and FAM129A (C1orf24) in separating benign and malignant thyroid follicular lesions. Formalin-fixed, paraffin-embedded thyroid tissue from 30 in-house cases (15 follicular carcinomas and 15 follicular adenomas), as well as 8 follicular carcinomas and 21 follicular adenomas on tissue microarray slides were stained immunohistochemically for DDIT3, STT3A, ARG2 and FAM129A expression. Control tissue consisted of thyroid parenchyma adjacent to the tumors and 11 separate cases of normal thyroid parenchyma. All in-house cases of follicular adenomas, follicular carcinomas and adjacent normal thyroid tissue showed positive immunostaining with anti-DDIT3 and anti-STT3A. Anti-ARG2 and anti-FAM129A polyclonal antibodies showed positive staining in 20 and 60% of in-house follicular adenomas, and 40 and 87% of in-house follicular carcinomas, respectively. Monoclonal anti-FAM129A demonstrated positive staining in 13 and 33% of in-house follicular adenomas and follicular carcinomas, respectively. Polyclonal anti-DDIT3, -STT3A and -FAM129A antibodies showed positive staining in all tissue microarray slides of follicular carcinoma and in 76, 85 and 81% of the follicular adenomas, respectively. Monoclonal anti-STT3A stained 81% of the follicular adenoma cores. Anti-ARG2 stained positive in 13% of follicular carcinomas and 10% of follicular adenomas on the tissue microarray slides. In conclusion, DDIT3, STT3A, ARG2 and FAM129A immunohistochemistry does not appear to be useful in the diagnosis of thyroid follicular neoplasias, as they do not reliably distinguish follicular thyroid carcinoma from follicular thyroid adenoma

    Tissue microarrays, tread carefully

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    Immunohistochemical analysis of Bcl‐2, nuclear S100A4, MITF and Ki67 for risk stratification of early‐stage melanoma – A combined IHC score for melanoma risk stratification

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    BACKGROUND AND OBJECTIVES: Overall survival (OS) in patients with early-stage malignant melanoma differs. To date, there are no established prognostic markers. We aimed to contribute to a better understanding of potential prognostic immunohistochemical markers for risk stratification. PATIENTS AND METHODS: 161 surgically resected early-stage malignant melanomas (stage pT1 and pT2) were analyzed for expression of 20 different proteins using immunohistochemistry. The results were correlated with OS. The cohort was randomly split into a discovery and a validation cohort. RESULTS: High Bcl-2 expression, high nuclear S100A4 expression as well as a Ki67 proliferation index of ≥ 20 % were associated with shorter OS. Strong MITF immunoreactivity was a predictor for favorable prognosis. A combination of these four markers resulted in a multi-marker score with significant prognostic value in multivariate survival analysis (HR: 3.704; 95 % CI 1.484 to 9.246; p = 0.005). Furthermore, the score was able to differentiate a low-risk group with excellent OS rates (five-year survival rate: 100 %), an intermediate-risk group (five-year survival rate: 81.8 %) and a high-risk group (five-year survival rate: 52.6 %). The prognostic value was confirmed within the validation cohort. CONCLUSIONS: Combined immunohistochemical analysis of Bcl-2, nuclear S100A4, Ki67 and MITF could contribute to better risk stratification of early-stage malignant melanoma patients

    Immunhistochemische Analyse von Bcl-2, nukleärem S100A4, MITF und Ki67 zur Risikostratifizierung von Melanomen im Frßhstadium - ein kombinierter immunhistochemischer Score

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    HINTERGRUND UND ZIELSETZUNG: Patienten mit malignen Melanomen im Frühstadium haben ein unterschiedliches Gesamtüberleben. Derzeit existieren keine etablierten prognostischen Marker. Unser Ziel war es, zu einem besseren Verständnis der potenziell prognostischen immunhistochemischen Marker für die Risikostratifizierung beizutragen. PATIENTEN UND METHODEN: 161 operativ entfernte maligne Melanome (Stadien pT1 und pT2) wurden immunhistochemisch auf die Expression von 20 verschiedenen Proteinen untersucht. Die Ergebnisse wurden mit dem Gesamtüberleben korreliert. Die Kohorte wurde randomisiert in eine Entdeckungs- und eine Validierungskohorte aufgeteilt. ERGEBNISSE: Eine hohe Bcl-2-Expression, eine hohe nukleäre S100A4-Expression und ein Ki67-Proliferationsindex von ≥ 20 % waren mit einem kürzeren Gesamtüberleben assoziiert. Eine starke MITF-Immunreaktivität erwies sich als prädiktiv für eine gute Prognose. Die Kombination dieser vier Marker ergab einen Multimarker-Score mit signifikantem prognostischem Wert in der multivariaten Überlebensanalyse (HR: 3,704; 95 %-KI 1,484-9,246; p = 0,005). Zusätzlich gelang es mit dem Score, drei prognostische Gruppen zu identifizieren: eine Niedrigrisikogruppe mit sehr guten Gesamtüberlebensraten (Fünf-Jahres-Überlebensrate 100 %), eine Gruppe mit mittlerem Risiko (Fünf-Jahres-Überlebensrate 81,8 %) und eine Hochrisikogruppe (Fünf-Jahres-Überlebensrate 52,6 %). Der prognostische Aussagewert bestätigte sich in der Validierungskohorte. SCHLUSSFOLGERUNGEN: Die kombinierte immunhistochemische Analyse von Bcl-2, nukleärem S100A4, Ki67 und MITF könnte zu einer besseren Risikostratifizierung bei Patienten mit malignen Melanomen im Frühstadium beitragen
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