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Konzeption und Enwicklung einer auf Tablets optimierten mobilen Anwendung für kollaboratives Checklisten-Management
Durch die zunehmende Globalisierung und Auslagerung von Arbeiten an Maschinen und in Niedriglohnländer, wird das spezielle Fachwissen der hochentwickelten Länder zur industriellen Grundlage. Doch wissensintensiven Prozesse, welche sich genau in diesem Bereich finden und die Kollaboration mehrerer Beteiligter erfordern, stellen aufgrund ihrer Komplexität große Herausforderungen in der heutigen Zeit dar. Kollaboratives Checklisten-Management ist eine Möglichkeit diese Herausforderungen anzugehen und Personen bei ihrer wissensintensiven Arbeit und der gegenseitigen Interaktion zu unterstützen. Im Rahmen des Projekts proCollab soll evaluiert werden, mit welchen Mitteln kollaboratives Checklisten-Management unterstützt werden kann. In dieser Arbeit wird in diesem Zusammenhang eine mobile Anwendung nach dem Vorgehensmodell des Usability-Engineerings konzipiert, die ein benutzerfreundliches Checklisten-Management auf Tablets ermöglicht. Für diese werden Anforderungen analysiert, ein Gestaltungskonzept entworfen und dieses anschließend in Form eines Prototyps umgesetzt
IEA SHC Task 42 / ECES Annex 29 – Working Group B: Applications of Compact Thermal Energy Storage
International audienc
Early Clinical Experience With the TRICENTO Bicaval Valved Stent for Treatment of Symptomatic Severe Tricuspid Regurgitation: A Multicenter Registry.
BACKGROUND
Patients with severe tricuspid regurgitation present late and are often ineligible for surgery or transcatheter repair systems. Transfemoral venous implantation of a bicaval valved stent has been proposed as therapeutic option in selected patients. The aim of this study was to summarize the early procedural and clinical outcomes of the novel TRICENTO system for the treatment of patients with symptomatic severe tricuspid regurgitation.
METHODS
All consecutive patients treated with the custom-made TRICENTO implant at the participating centers were included in this retrospective multicentre registry.
RESULTS
A total of 21 high-risk patients (mean age 76±7 years; 67% female) with severe or higher grade tricuspid regurgitation were analyzed. The majority of the patients were in New York Heart Association class III/IV (95%), had peripheral edema (95%), and previous hospitalization for right heart failure (67%). Technical success was 100%, and there was no case of in-hospital mortality. During follow-up (median 61 days), symptomatic improvement was observed (65% in New York Heart Association class I/II; P<0.001). Computed tomography revealed asymptomatic fractures of the TRICENTO prosthesis in 3 patients. Cardiac magnetic resonance imaging obtained in 7 patients showed a significant decrease (252±65 mm3 at baseline versus 216±58 mm3 at follow-up, P=0.006) of right ventricular end-diastolic volume. The overall-survival rate was 76% at 1 year.
CONCLUSIONS
The present data indicate the feasibility of transfemoral bicaval valved stent implantation for the treatment of severe tricuspid regurgitation. Functional improvement and signs of right ventricular reverse remodeling were observed. Stent fractures did not impair valve function, but require refinement of prosthesis design and careful assessment of eligibility criteria