47 research outputs found

    Prevalence of increased intraocular pressure and presentation patterns of glaucoma at a tertiary hospital in Malawi, South-East-Africa

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    Glaukom ist die zweithäufigste Ursache von Blindheit weltweit, in Afrika und Malawi und ist verantwortlich für 8 bis 12% der globalen Blindheit. In Afrika wird die Prävalenz von Glaukom auf 4.79% geschätzt. Genaue Zahlen für Malawi sind nicht bekannt. Die vorliegende Arbeit diente der Erstellung einer Datenbasis für diese geographische Region und lieferte Informationen bezüglich typischer Charakteristika von gesunden Augen sowie von Augen mit glaukomatösen Veränderungen. Der Fokus lag auf intraokulärem Druck (IOD) mittels ICare Tonometer (ICT) bzw. Goldmann-Tonometer (GAT), Cup-/Disc-Ratio (CDR) und zentraler Hornhautdicke (ZHD), sowie auf der Ermittlung der Prävalenz des erhöhten IODs und der Glaukome in der Malawischen Studienpopulation. Die Arbeit wertete den Nutzen eines ICT-Screenings für Glaukom aus und erstellte eine mögliche Leitlinie für Glaukom-Screening am Lions Sight First Eye Hospital (LSFEH), Malawi. Die klinische Studie bestand aus drei krankenhausbasierten Querschnittsstudien, welche zwischen August und Oktober 2014 in der Ambulanz des LSFEH in Blantyre durchgeführt wurden. Die erste Studie (A) umfasste 200 nicht-glaukomatöse Personen. Die zweite Studie (B) bestand aus 1112 ICT-Messungen in der Ambulanz. Die dritte Studie (C) umfasste 106 Patienten, die in drei aufeinanderfolgenden ICT-Messungen im Rahmen der Studie B einen erhöhten IOD hatten. 10% in der gesunden Studie A wiesen einen erhöhten IOD auf. Unter den Patienten in Studie B waren es 11 bis 18%, abhängig von Alter und Geschlecht. Die Glaukomprävalenz betrug 2.5%, während es 4.6% in der Gruppe der über 40-jährigen waren. In Studie C unter Patienten mit erhöhtem IOD betrug die Prävalenz 25.5%. Das primäre Offenwinkelglaukom (POWG) stellte mit 60 bis 70% die Hauptform der Glaukome in Studie A und C dar. Die ZHD-Werte waren geringer als in anderen afrikanischen Populationen. Sie betrugen unter den Gesunden durchschnittlich 509.2 µm und unter POWG-Patienten 516.2 µm. Durch die ermittelte Sensitivität, Spezifität sowie des positiv bzw. negativ prädiktiven Werts konnte das ICT nicht als alleiniges Screening-Tool überzeugen. Vielmehr wäre ein kombiniertes Screening mittels beispielsweise ICT und Fundoskopie von definierten Zielgruppen nötig, um ein Glaukommanagement zu ermöglichen, welches auch bei limitierten Ressourcen vor Ort umsetzbar wäre. Die Handlungsempfehlungen sollen ein Anreiz für ein fokussiertes Glaukomscreening am LSFEH sein. Es wird erhofft, dadurch viele weitere vermeidbare Fälle von Blindheit zu verhindern

    Gene expression signatures modulated by epidermal growth factor receptor activation and their relationship to cetuximab resistance in head and neck squamous cell carcinoma.

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    BACKGROUND: Aberrant activation of signaling pathways downstream of epidermal growth factor receptor (EGFR) has been hypothesized to be one of the mechanisms of cetuximab (a monoclonal antibody against EGFR) resistance in head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC). To infer relevant and specific pathway activation downstream of EGFR from gene expression in HNSCC, we generated gene expression signatures using immortalized keratinocytes (HaCaT) subjected to ligand stimulation and transfected with EGFR, RELA/p65, or HRASVal12D. RESULTS: The gene expression patterns that distinguished the HaCaT variants and conditions were inferred using the Markov chain Monte Carlo (MCMC) matrix factorization algorithm Coordinated Gene Activity in Pattern Sets (CoGAPS). This approach inferred gene expression signatures with greater relevance to cell signaling pathway activation than the expression signatures inferred with standard linear models. Furthermore, the pathway signature generated using HaCaT-HRASVal12D further associated with the cetuximab treatment response in isogenic cetuximab-sensitive (UMSCC1) and -resistant (1CC8) cell lines. CONCLUSIONS: Our data suggest that the CoGAPS algorithm can generate gene expression signatures that are pertinent to downstream effects of receptor signaling pathway activation and potentially be useful in modeling resistance mechanisms to targeted therapies

    Loss of Trop2 causes ErbB3 activation through a neuregulin-1-dependent mechanism in the mesenchymal subtype of HNSCC

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    In head and neck squamous cell cancer (HNSCC), four intrinsic subtypes (or groups) have been identified, and each one possesses a unique biology that will require specific treatment strategies. We previously reported that mesenchymal (group 2) tumors exhibit reduced levels of Trop2 expression. In this study, we investigated the functional role of Trop2 in HNSCC and find that loss results in autocrine activation of the EGFR family member ErbB3 via neuregulin-1. Trop2 localizes to both the cell surface and cytosol of HNSCC cells and forms a complex with neuregulin-1, which is predominantly cytosolic. Inactivation of Trop2 increases the concentration of neuregulin-1 at the cell surface where it is cleaved to activate ErbB3. In primary HNSCC, detection of ErbB3 activation was limited to Trop2 negative tumors. An analysis of the Cancer Genome Atlas (TCGA) HNSCC dataset confirms enrichment for ErbB3 activity in mesenchymal tumors. Notably, Trop2 loss triggers sensitivity to anti-ErbB3 antibodies, which results in reduced proliferation and tumorigenic growth of Trop2 negative HNSCC cancer cells. These results uncover a molecular mechanism by which tumor cells control the amount of cell-surface neuregulin-1 available for cleavage and ErbB3 activation. Moreover, we demonstrate that Trop2 is a potential surrogate biomarker to identify tumors with ErbB3 activation and may therefore respond to anti-ErbB3 therapeutics

    Prevalence of increased intraocular pressure and presentation patterns of glaucoma at a tertiary hospital in Malawi, South-East-Africa

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    FORMA PARTE DE LA COLECCIÓN DE POSTALES RELATIVAS A LAS PALMAS DE GRAN CANARIA, EN PARTICULAR A SUS HOTELES, DE DOMINGO DORESTE, SOCIO DE LA RSEAPGCCopia digital. Madrid : Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Subdirección General de Coordinación Bibliotecaria, 201

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