10 research outputs found

    Effects of pomegranate seed oil and fermented juice polyphenols fraction in different solvents on copper-induced LDL oxidation

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    Effects of pomegranate seed oils extracted with supercritical fluid or cold press methods (SFE-PSO and CP-PSO), unsaponifiable (N), and fermented juice polyphenols (W) fractions of pomegranate as well as olive oil and alpha-tocopherol, as pure or in different solvents were evaluated on preventing copper-induced LDL oxidation. The results showed addition of pure SFE-PSO, CP-PSO, N fractions, and olive oil had no significant effect on LDL oxidation. Also using various solvents did not help in the term of extending the oxidation lag phase. However, adding 0.5, 1, 1.5, and 3 ”L of the W solution in EtOH could delay the lag phase 103.5, 145.9, 200, and 199.1 min, respectively. There was no synergistic effect between W and N on inhibiting the oxidation. It can be concluded that polyphenolic fraction of pomegranate juice can act as antiatherogenic supplementation and natural preservative for meat and fatty foods through direct inhibition of LDL oxidation

    Are Certified Breast Centers Cost-Effective?

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    The German health care system has entered an era of specialist centers and certification. Hospitals are required to introduce quality management with external monitoring, refining and improving their quality of treatment. These statutory requirements can only be met through specialization, centralization, and establishing centers and networks with internal and external interdisciplinary collaboration. The breast centers certified according to the criteria of the German Cancer Society (DKG) and German Society for Mastology (DGS) are pioneers here. Simultaneously, there are increasing demands for more cost-effective medical services despite limited resources – making economic analysis of health care provision necessary. Few economic studies of the centers and certification system have been conducted, however. General long-term quality data, particularly for results, are not yet available from certified breast centers. At present, a certified breast center is not itself a proven independent prognostic parameter for treatment results. However, the individual criteria required for breast center certification show a significant positive influence on clinical efficacy. Certified breast centers involve substantial extra costs that are not reimbursed by funding bodies, so the slightest potential benefit for patients from certified centers already appears cost-effective. When the actual costs, currently usually subsidized by other departments, are considered, it is unclear whether certified breast centers remain cost-effective.Das deutsche Gesundheitswesen erlebt das Zeitalter der Zentrumsbildung und Zertifizierung. KrankenhĂ€user mĂŒssen ein QualitĂ€tsmanagement mit externer ÜberprĂŒfung einfĂŒhren und ihre BehandlungsqualitĂ€t weiterentwickeln. Dieser gesetzliche Anspruch kann nur durch Spezialisierung, Zentralisierung sowie Zentrums- und Netzwerkbildung mit interner und externer InterdisziplinaritĂ€t erbracht werden. Vorreiter sind die zertifizierten Brustzentren nach den Kriterien der Deutschen Krebsgesellschaft (DKG) und der Deutschen Gesellschaft fĂŒr Senologie (DGS). Parallel zu dieser Entwicklung nehmen bei zunehmend begrenzten Ressourcen im Gesundheitswesen die Forderungen nach KosteneffektivitĂ€t von medizinischen Leistungen zu, welche gesundheitsökonomische Analysen notwendig machen. Sowohl Zentrumsbildung als auch das Zertifizierungswesen wurden jedoch aus gesundheitsökonomischer Sicht bisher wenig untersucht. Allgemeine LangzeitqualitĂ€tsdaten, insbesondere zur ErgebnisqualitĂ€t, aus den zertifizierten Brustzentren liegen noch nicht vor. Aktuell ist das zertifizierte Brustzentrum selbst kein nachgewiesener, eigenstĂ€ndiger Prognoseparameter fĂŒr das Therapieergebnis. Jedoch wurde fĂŒr einzelne Kriterien, deren ErfĂŒllung Grundlage der Zertifizierung von Brustzentren ist, ein signifikanter positiver Einfluss auf die klinische EffektivitĂ€t nachgewiesen. DemgegenĂŒber steht ein erheblicher finanzieller Mehraufwand fĂŒr zertifizierte Brustzentren. Da dieser aktuell nicht zusĂ€tzlich durch die KostentrĂ€ger vergĂŒtet wird, ist beim kleinsten möglichen Benefit fĂŒr die Patientin durch zertifizierte Zentrumsstrukturen bereits eine KosteneffektivtĂ€t gegeben. Ob zertifizierte Brustzentren bei Betrachtung der tatsĂ€chlich anfallenden Kosten, welche zurzeit meist durch weitere Abteilungen quersubventioniert werden, kosteneffektiv bleiben, ist unklar

    Galaktografie mit Tomosynthese (Galaktomosynthese) – Renaissance einer Methode?

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    Introduction: For decades, conventional galactography was the only imaging technique capable of showing the mammary ducts. Today, diagnosis is based on a multimodal concept which combines high-resolution ultrasound with magnetic resonance (MR) mammography and ductoscopy/galactoscopy and has a sensitivity and specificity of up to 95%. This study used tomosynthesis in galactography for the first time and compared the synthetic digital 2D full-field mammograms generated with this technique with the images created using the established method of ductal sonography. Both methods should be able to detect invasive breast cancers and their precursors such as ductal carcinoma in situ (DCIS) as well as being able to identify benign findings. Material and Methods: Five patients with pathological nipple discharge were examined using ductal sonography, contrast-enhanced 3D galactography with tomosynthesis and the synthetic digital 2D full-field mammograms generated with the latter method. Evaluation of the images created with the different imaging modalities was done by three investigators with varying levels of experience with complementary breast diagnostics (1, 5 and 15 years), and their evaluations were compared with the histological findings. Results: All 3 investigators independently evaluated the images created with ductal sonography, contrast-enhanced 3D galactography with tomosynthesis, and generated synthetic digital 2D full-field mammograms. Their evaluations were compared with the histopathological assessment of the surgical specimens resected from the 5 patients. There was 1 case of invasive breast cancer, 2 cases with ductal carcinoma in situ and 2 cases with benign findings. All 3 investigators made more mistakes when they used the standard imaging technique of ductal sonography to diagnose suspicious lesions than when they used contrast-enhanced galactography with tomosynthesis and the generated synthetic digital 2D full-field mammograms. Conclusion: This is the first time breast tomosynthesis was used in galactography (galactomosynthesis) to create digital 3-dimensional images of suspicious findings. When used together with the generated synthetic digital 2D full-field mammograms, it could be a useful complementary procedure for the diagnosis of breast anomalies and could herald a renaissance of this method. Compared with high-resolution ductal ultrasound, the investigators achieved better results with contrast-enhanced galactography using tomosynthesis and the generated synthetic digital 2D full-field mammograms, as confirmed by histopathological findings.Einleitung: Die konventionelle Galaktografie stellte jahrzehntelang das einzige bildgebende Verfahren zur Darstellung von MilchgĂ€ngen in der Brust dar. Heute verfĂŒgen wir in der Diagnostik ĂŒber ein multimodales Konzept aus hochauflösendem Ultraschall, der Magnetresonanz-(MR-)Mammografie und der Duktoskopie/Galaktoskopie mit SensitivitĂ€ten und SpezifitĂ€ten bis zu 95%. Ziel unserer Untersuchung war es, erstmalig die Tomosynthesetechnik in der Galaktografie einzusetzen und die daraus generierten synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien mit der etablierten Methode der duktusorientierten Sonografie zu vergleichen. Es sollen mit beiden Methoden invasive Mammakarzinome und deren Vorstufen wie duktale Carcinoma in situ (DCIS) sowie benigne Befunde erkannt werden. Material und Methoden: Wir fĂŒhrten bei 5 Patientinnen mit pathologischer Mamillensekretion sowohl eine duktusorientierte Sonografie, eine kontrastmittelunterstĂŒtzte Galaktografie mithilfe der Tomosynthese in 3-D sowie auch den daraus generierten synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien durch. Die Auswertung der unterschiedlichen UntersuchungsmodalitĂ€ten erfolgte durch 3 in der komplementĂ€ren Mammadiagnostik erfahrene Untersucher (1, 5 und 15 Jahre) und wurde mit der endgĂŒltigen Histologie korreliert. Ergebnisse: Alle 3 Untersucher beurteilten unabhĂ€ngig voneinander die Bilder des duktusorientierten Ultraschalls und der kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik in 3-D und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien. Die Ergebnisse wurden mit den histopathologischen Befunden der OperationsprĂ€parate korreliert, wobei sich bei den 5 Patientinnen 1 invasives Mammakarzinom, 2-mal ein duktales Carcinoma in situ (DCIS) und 2 benigne Befunde ergaben. Alle drei Untersucher lagen bei der Verdachtsdiagnose in der Standardbildgebung der duktusorientierten Sonografie seltener richtig als bei der erstmalig durchgefĂŒhrten, kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien. Schlussfolgerung: Erstmalig wurde die Brusttomosynthese in der Galaktografie (Galaktomosynthese) eingesetzt und ermöglichte eine digitale, 3-dimensionale Darstellung von suspekten Befunden. Zusammen mit den daraus synthetisierten, digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien könnte dies in Zukunft eine sinnvolle ErgĂ€nzung der komplementĂ€ren Mammadiagnostik sein – und eine Renaissance dieser Methode. Im Vergleich mit dem duktusorientierten Ultraschall in Hochauflösung erzielten die Untersucher mit der kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien bessere Ergebnisse in Korrelation mit den histopathologischen Befunden

    Galactography with tomosynthesis technique (Galactomosynthesis) – renaissance of a method?

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    Einleitung: Die konventionelle Galaktografie stellte jahrzehntelang das einzige bildgebende Verfahren zur Darstellung von MilchgĂ€ngen in der Brust dar. Heute verfĂŒgen wir in der Diagnostik ĂŒber ein multimodales Konzept aus hochauflösendem Ultraschall, der Magnetresonanz-(MR-)Mammografie und der Duktoskopie/Galaktoskopie mit SensitivitĂ€ten und SpezifitĂ€ten bis zu 95%. Ziel unserer Untersuchung war es, erstmalig die Tomosynthesetechnik in der Galaktografie einzusetzen und die daraus generierten synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien mit der etablierten Methode der duktusorientierten Sonografie zu vergleichen. Es sollen mit beiden Methoden invasive Mammakarzinome und deren Vorstufen wie duktale Carcinoma in situ (DCIS) sowie benigne Befunde erkannt werden. Material und Methoden: Wir fĂŒhrten bei 5 Patientinnen mit pathologischer Mamillensekretion sowohl eine duktusorientierte Sonografie, eine kontrastmittelunterstĂŒtzte Galaktografie mithilfe der Tomosynthese in 3-D sowie auch den daraus generierten synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien durch. Die Auswertung der unterschiedlichen UntersuchungsmodalitĂ€ten erfolgte durch 3 in der komplementĂ€ren Mammadiagnostik erfahrene Untersucher (1, 5 und 15 Jahre) und wurde mit der endgĂŒltigen Histologie korreliert. Ergebnisse: Alle 3 Untersucher beurteilten unabhĂ€ngig voneinander die Bilder des duktusorientierten Ultraschalls und der kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik in 3-D und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien. Die Ergebnisse wurden mit den histopathologischen Befunden der OperationsprĂ€parate korreliert, wobei sich bei den 5 Patientinnen 1 invasives Mammakarzinom, 2-mal ein duktales Carcinoma in situ (DCIS) und 2 benigne Befunde ergaben. Alle drei Untersucher lagen bei der Verdachtsdiagnose in der Standardbildgebung der duktusorientierten Sonografie seltener richtig als bei der erstmalig durchgefĂŒhrten, kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien. Schlussfolgerung: Erstmalig wurde die Brusttomosynthese in der Galaktografie (Galaktomosynthese) eingesetzt und ermöglichte eine digitale, 3-dimensionale Darstellung von suspekten Befunden. Zusammen mit den daraus synthetisierten, digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien könnte dies in Zukunft eine sinnvolle ErgĂ€nzung der komplementĂ€ren Mammadiagnostik sein – und eine Renaissance dieser Methode. Im Vergleich mit dem duktusorientierten Ultraschall in Hochauflösung erzielten die Untersucher mit der kontrastmittelunterstĂŒtzten Galaktografie in Tomosynthesetechnik und den daraus generierten, synthetischen digitalen 2-D-Vollfeld-Mammografien bessere Ergebnisse in Korrelation mit den histopathologischen Befunden.Introduction: For decades, conventional galactography was the only imaging technique capable of showing the mammary ducts. Today, diagnosis is based on a multimodal concept which combines high-resolution ultrasound with magnetic resonance (MR) mammography and ductoscopy/galactoscopy and has a sensitivity and specificity of up to 95%. This study used tomosynthesis in galactography for the first time and compared the synthetic digital 2D full-field mammograms generated with this technique with the images created using the established method of ductal sonography. Both methods should be able to detect invasive breast cancers and their precursors such as ductal carcinoma in situ (DCIS) as well as being able to identify benign findings. Material and Methods: Five patients with pathological nipple discharge were examined using ductal sonography, contrast-enhanced 3D galactography with tomosynthesis and the synthetic digital 2D full-field mammograms generated with the latter method. Evaluation of the images created with the different imaging modalities was done by three investigators with varying levels of experience with complementary breast diagnostics (1, 5 and 15 years), and their evaluations were compared with the histological findings. Results: All 3 investigators independently evaluated the images created with ductal sonography, contrast-enhanced 3D galactography with tomosynthesis, and generated synthetic digital 2D full-field mammograms. Their evaluations were compared with the histopathological assessment of the surgical specimens resected from the 5 patients. There was 1 case of invasive breast cancer, 2 cases with ductal carcinoma in situ and 2 cases with benign findings. All 3 investigators made more mistakes when they used the standard imaging technique of ductal sonography to diagnose suspicious lesions than when they used contrast-enhanced galactography with tomosynthesis and the generated synthetic digital 2D full-field mammograms. Conclusion: This is the first time breast tomosynthesis was used in galactography (galactomosynthesis) to create digital 3-dimensional images of suspicious findings. When used together with the generated synthetic digital 2D full-field mammograms, it could be a useful complementary procedure for the diagnosis of breast anomalies and could herald a renaissance of this method. Compared with high-resolution ductal ultrasound, the investigators achieved better results with contrast-enhanced galactography using tomosynthesis and the generated synthetic digital 2D full-field mammograms, as confirmed by histopathological findings
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