10 research outputs found
The molecular structure of melts along the carbonatite–kimberlite–basalt compositional joint: CO2and polymerisation
International audienceTransitional melts, intermediate in composition between silicate and carbonate melts, form by low degree partial melting of mantle peridotite and might be the most abundant type of melt in the asthenosphere. Their role in the transport of volatile elements and in metasomatic processes at the planetary scale might be significant yet they have remained largely unstudied. Their molecular structure has remained elusive in part because these melts are difficult to quench to glass. Here we use FTIR, Raman, 13C and 29Si NMR spectroscopy together with First Principle Molecular Dynamic (FPMD) simulations to investigate the molecular structure of transitional melts and in particular to assess the effect of CO2on their structure. We found that carbon in these glasses forms free ionic carbonate groups attracting cations away from their usual ‘depolymerising’ role in breaking up the covalent silicate network. Solution of CO2in these melts strongly modifies their structure resulting in a significant polymerisation of the aluminosilicate network with a decrease in NBO/Si of about 0.2 for every 5 mol% CO2dissolved.This polymerisation effect is expected to influence the physical and transport properties of transitional melts. An increase in viscosity is expected with increasing CO2content, potentially leading to melt ponding at certain levels in the mantle such as at the lithosphere–asthenosphere boundary. Conversely an ascending and degassing transitional melt such as a kimberlite would become increasingly fluid during ascent hence potentially accelerate. Carbon-rich transitional melts are effectively composed of two sub-networks:a carbonate and a silicate one leading to peculiar physical and transport properties
Familiendolmetschung vs. professionelle Dolmetschung II: Eine Systematisierung von Formen der Patientenbeteiligung
Sator M, Gülich E. Familiendolmetschung vs. professionelle Dolmetschung II: Eine Systematisierung von Formen der Patientenbeteiligung. In: Menz F, ed. Migration und medizinische Kommunikation : linguistische Verfahren der Patientenbeteiligung und Verständnissicherung in ärztlichen Gesprächen mit MigrantInnen. Kommunikation im Fokus - Arbeiten zur angewandten Linguistik. Vol 1. Göttingen: V & R Unipress; 2013: 147-310
Verbesserung der Gesprächsqualität in der Krankenversorgung
Die "Weiterentwicklung der Kommunikationskompetenz der Gesundheitsberufe" stellt eine Maßnahme zum priorisierten Rahmen-Gesundheitsziel 3 "Die Gesundheitskompetenz der Bevölkerung stärken" dar. Im Rahmen dieser Maßnahme wurden durch die Gesundheit Österreich GmbH im Auftrag des BMG und des Hauptverbands der österreichischen Sozialversicherungsträger Grundlagen, Analysen und erste Umsetzungsempfehlungen für eine umfassende Weiterentwicklung der Gesprächsqualität in der österreichischen Krankenversorgung erstellt und einschlägige internationale und österreichische Praxismodelle und Entwicklungsinitiativen aufbereitet. Dafür wurden – fokussiert auf die Kommunikation zwischen Ärztinnen/Ärzten und Patientinnen/Patienten – eine Literaturanalyse und Interviews mit Expertinnen und Experten aus allen gesellschaftlichen Sektoren durchgeführt
Verbesserung der Gesprächsqualität in der Krankenversorgung
Die Grundlagenarbeit und Ist-Analyse im Auftrag des BMG in puncto Status quo und Entwicklungsbedarf im Bereich Gesprächsqualität in der österreichischen Krankenversorgung hat gezeigt, dass Gespräche zwischen Gesundheitsprofis und Patientinnen/Patienten hoch relevant sind, dass die Gesprächsqualität in der österreichischen Krankenversorgung mangelhaft ist und weitreichende Maßnahmen zur Verbesserung der Gesprächsqualität notwendig sind, die über die Lehre von kommunikativen Kompetenzen in Aus-, Weiter- und Fortbildung hinausgehen (Sator et al. 2015b). Vor diesem Hintergrund hat der vorliegende Ergebnisbericht zum Ziel, internationale und österreichische Praxismodelle und aktuelle Entwicklungsinitiativen zur Verbesserung der Gesprächsqualität in der österreichischen Krankenversorgung zu identifizieren, die relevant in Hinblick auf den österreichischen Entwicklungsbedarf sind und damit die Grundlage für die notwendigen Maßnahmen bilden können. Dazu wurden eine Internetrecherche und eine systematische Literatursuche in Datenbanken und Zeitschriften zu Primärquellen und Reviews durchgeführt, die durch eine Handsuche und eine Nachrecherche ergänzt wurden. Für die Identifikation von internationalen Entwicklungsinitiativen und Praxismodellen wurden unter der Annahme, dass Modelle und Entwicklungsinitiativen aus dem deutschsprachigen Raum für den österreichischen Entwicklungsbedarf eine besonders hohe Relevanz haben (aufgrund der gleichen Sprache bei gleichzeitig in den Grundzügen ähnlichen Gesundheitssystemen), im Rahmen der Erstselektion die Einschlusskriterien für Maßnahmen aus dem deutschsprachigen Raum weniger restriktiv formuliert als jene für den internationalen Raum. Im Rahmen der Zweitselektion wurden die Modelle und Entwicklungsinitiativen in Hinblick auf ihre Relevanz für den in der Grundlagenarbeit identifizierten österreichischen Entwicklungsbedarf ausgewählt. [...
Verbesserung der Gesprächsqualität in der Krankenversorgung
Die "Weiterentwicklung der Kommunikationskompetenz der Gesundheitsberufe" stellt eine Maßnahme zum priorisierten Rahmen-Gesundheitsziel 3 "Die Gesundheitskompetenz der Bevölkerung stärken" dar. Im Rahmen dieser Maßnahme wurde durch die Gesundheit Österreich GmbH im Auftrag des BMG Grundlagen, Analysen und erste Umsetzungsempfehlungen für eine umfassende Weiterentwicklung der Gesprächsqualität in der österreichischen Krankenversorgung erstellt. Dafür wurden fokussiert auf die Kommunikation zwischen Ärztinnen/Ärzten und Patientinnen/Patienten eine Literaturanalyse und Interviews mit Expertinnen und Experten aus allen gesellschaftlichen Sektoren geführt
Cardiopulmonary resuscitation in adults over 80 : outcome and the perception of appropriateness by clinicians
OBJECTIVES: To determine the prevalence of clinician perception of inappropriate cardiopulmonary resuscitation (CPR) regarding the last out‐of‐hospital cardiac arrest (OHCA) encountered in an adult 80 years or older and its relationship to patient outcome.
DESIGN: Subanalysis of an international multicenter cross‐sectional survey (REAPPROPRIATE).
SETTING: Out‐of‐hospital CPR attempts registered in Europe, Israel, Japan, and the United States in adults 80 years or older.
PARTICIPANTS: A total of 611 clinicians of whom 176 (28.8%) were doctors, 123 (20.1%) were nurses, and 312 (51.1%) were emergency medical technicians/paramedics.
RESULTS AND MEASUREMENTS: The last CPR attempt among patients 80 years or older was perceived as appropriate by 320 (52.4%) of the clinicians; 178 (29.1%) were uncertain about the appropriateness, and 113 (18.5%) perceived the CPR attempt as inappropriate. The survival to hospital discharge for the “appropriate” subgroup was 8 of 265 (3.0%), 1 of 164 (.6%) in the “uncertain” subgroup, and 2 of 107 (1.9%) in the “inappropriate” subgroup (P = .23); 503 of 564 (89.2%) CPR attempts involved non‐shockable rhythms.
CPR attempts in nursing homes accounted for 124 of 590 (21.0%) of the patients and were perceived as appropriate by 44 (35.5%) of the clinicians; 45 (36.3%) were uncertain about the appropriateness; and 35 (28.2%) perceived the CPR attempt as inappropriate. The survival to hospital discharge for the nursing home patients was 0 of 107 (0%); 104 of 111 (93.7%) CPR attempts involved non‐shockable rhythms.
Overall, 36 of 543 (6.6%) CPR attempts were undertaken despite a known written do not attempt resuscitation decision; 14 of 36 (38.9%) clinicians considered this appropriate, 9 of 36 (25.0%) were uncertain about its appropriateness, and 13 of 36 (36.1%) considered this inappropriate.
CONCLUSION: Our findings show that despite generally poor outcomes for older patients undergoing CPR, many emergency clinicians do not consider these attempts at resuscitation to be inappropriate. A professional and societal debate is urgently needed to ensure that first we do not harm older patients by futile CPR attempts. J Am Geriatr Soc 68:39–45, 201
Mass Reproducibility and Replicability: A New Hope
This study pushes our understanding of research reliability by reproducing and replicating claims from 110 papers in leading economic and political science journals. The analysis involves computational reproducibility checks and robustness assessments. It reveals several patterns. First, we uncover a high rate of fully computationally reproducible results (over 85%). Second, excluding minor issues like missing packages or broken pathways, we uncover coding errors for about 25% of studies, with some studies containing multiple errors. Third, we test the robustness of the results to 5,511 re-analyses. We find a robustness reproducibility of about 70%. Robustness reproducibility rates are relatively higher for re-analyses that introduce new data and lower for re-analyses that change the sample or the definition of the dependent variable. Fourth, 52% of re-analysis effect size estimates are smaller than the original published estimates and the average statistical significance of a re-analysis is 77% of the original. Lastly, we rely on six teams of researchers working independently to answer eight additional research questions on the determinants of robustness reproducibility. Most teams find a negative relationship between replicators' experience and reproducibility, while finding no relationship between reproducibility and the provision of intermediate or even raw data combined with the necessary cleaning codes