3 research outputs found

    Herstellung von Gewinden durch Gewindeschneiden in Gegengewichtsbohrungen von Großkurbelwellen

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    Das Thema beschäftigt sich mit dem Herstellen von Gewinden in Gegengewichtsflächen von Großkurbelwellen. Diese Publikation ist ein Teil der angewandten Forschung. Bei großen Gewindebohrungen ist das Gewindeschneiden produktiver als Gewindefräsen. Die Geschäftsführung der Gröditzer Kurbelwelle GmbH (GKW GmbH) möchte das Verfahren in die Produktion einführen. Der Herstellungsprozess muss dazu reproduzierbar und sicher und die Lebensdauer der Gewindebohrer bekannt sein.The theme deals with the production of threads in counterwights planes for large crankshafts. This publication is part of applied research. For large thread holes is thread cutting more productive than thread milling. The management of the company Gröditzer Kurbelwelle GmbH (GKW GmbH) would like to implement this method in the production. The manufacturing process has to be reproducible and ensured. Therefore the threading tool’s lifetime has to be well known

    Analyse und Auswertung von Besonderheiten und Problemen bei der Konstruktion einer Serienvorrichtung im Rahmen einer praxisnahen Aufgabenstellung für die Lehre

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    Der Kontakt und die Zusammenarbeit mit Klein- und Mittelständischen Unternehmen in der Umgebung der Technischen Fachhochschule Wildau ist eine wichtige Wissensquelle zur Bereicherung von Lehre und Forschung. Dabei werden praxisnahe Problemstellungen im Hauptstudium in den belegbegleitenden Fächern der Spezialisierungsrichtung Maschinenbau von Studenten zunehmend angestrebt

    A novel risk model for predicting potentially life-threatening arrhythmias in non-ischemic dilated cardiomyopathy (DCM-SVA risk)

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    BACKGROUND: Non-ischemic dilated cardiomyopathy (DCM) can be complicated by sustained ventricular arrhythmias (SVA) and sudden cardiac death (SCD). By now, left-ventricular ejection fraction (LV-EF) is the main guideline criterion for primary prophylactic ICD implantation, potentially leading either to overtreatment or failed detection of patients at risk without severely impaired LV-EF. The aim of the European multi-center study DETECTIN-HF was to establish a clinical risk calculator for individualized risk stratification of DCM patients. METHODS: 1393 patients (68% male, mean age 50.7 ± 14.3y) from four European countries were included. The outcome was occurrence of first potentially life-threatening ventricular arrhythmia. The model was developed using Cox proportional hazards, and internally validated using cross validation. The model included seven independent and easily accessible clinical parameters sex, history of non-sustained ventricular tachycardia, history of syncope, family history of cardiomyopathy, QRS duration, LV-EF, and history of atrial fibrillation. The model was also expanded to account for presence of LGE as the eight8h parameter for cases with available cMRI and scar information. RESULTS: During a mean follow-up period of 57.0 months, 193 (13.8%) patients experienced an arrhythmic event. The calibration slope of the developed model was 00.97 (95% CI 0.90-1.03) and the C-index was 0.72 (95% CI 0.71-0.73). Compared to current guidelines, the model was able to protect the same number of patients (5-year risk ≥8.5%) with 15% fewer ICD implantations. CONCLUSIONS: This DCM-SVA risk model could improve decision making in primary prevention of SCD in non-ischemic DCM using easily accessible clinical information and will likely reduce overtreatment
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