4,013 research outputs found

    Contractual Protection of Confidential Business Information: In Norwegian Employment- and Business Contracts

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    Confidential information can be one of the most valuable assets in a business. By avoiding the disclosure of such information, companies are able to maintain their competitive advantage. The main purpose of this thesis is to establish how and to what extent companies can protect confidential business information by contractual regulations according to Norwegian law. This thesis was written with a scholarship from the research project "Nordic Restatement of Contract Law".JUS399MAJU

    Time in the Twelfth Century

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    Guest editors Sarah Bowden, Lea Braun and George Younge introduce Issue No. 10 of Interfaces: A Journal of Medieval European Literatures, dedicated to the theme of 'Time in the Twelfth Century,' and offer a general overview of the matter and contents of the contributions

    Patient Engagement in Patient Portals in Appalachia v. Surrounding U.S. Census Regions: An Analysis of HINTS (Health Information National Trends Survey) Data, 2017–2020

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    Introduction: Those living in the Appalachian Region face a greater number of significant health disparities than residents of other areas of the U.S. Patient portals can decrease disparities, increase health literacy, and improve health outcomes. Purpose: This study explores if those living in the Appalachian Region are offered access to and use their patient portals differently than those in the surrounding U.S. Census regions. Additionally, the study aims to determine if there was a difference in reported reasons for the non-use of patient portals. Methods: A secondary analysis was completed using data from the National Cancer Institute\u27s Health Information National Trends Survey (HINTS) (2017–2020), a nationally representative survey. Descriptive statistics and chi-square tests were used to determine differences in patient portal use between regions. Results: There was no statistically significant difference between the Appalachian and surrounding U.S. Census regions in being offered access to patient portals. However, there was a statistically significant difference (non-weighted) between regions in the use of patient portals. Common reasons for the non-use of patient portals were a preference to speak directly to the provider and the lack of perceived need to use the portal. Implications: Providers in the Appalachian Region should be aware of the non-use of patient portals. Moreover, understanding the reported reasons for non-use may help providers tailor educational materials to increase patient portal use

    Examination of the Role of Working Memory Demands on Objectively Measured Motor Activity in Adult Adhd, Gad, and Healthy Control Groups

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    Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a complex neurocognitive disorder characterized by problems with attention, hyperactivity, and impulsivity. While previously considered a childhood disorder, recent research indicates that currently 4 to 5% of the adult population meets diagnostic criteria for ADHD. Furthermore, the presence of ADHD in adulthood has been associated with a number of negative outcomes such as a lower socioeconomic status, increased risk for substance abuse, traffic violations, and workplace difficulties. Hyperactivity is the primary reason for clinical referrals and is an important symptom in distinguishing ADHD subtype classifications. Additionally, hyperactive behaviors are associated with the most severe lifelong impairment due to their disruptive nature. Most notably, excessive hyperactive behavior is predictive of criminal activity in adulthood. The functional WM model of ADHD suggests that biological factors such as genetics influence the neurobiological system of WM and result in impaired CE functioning and a limited storage capacity in the PH and VS systems. In turn, these impairments lead to deficits in basic learning and attention abilities. Moreover, excessive levels of motor activity serve as a compensatory strategy to increase cortical arousal need to improve WM performance and to meet the environmental demands on central executive (CE) functioning. Notably, excessive motor activity such as restlessness and fidgeting are not pathognomonic symptoms of ADHD, and are often associated with other problems of psychopathology. For example, the diagnostic criteria of Generalized Anxiety Disorder (GAD) includes restlessness as a distinguishing symptom of the disorder. Furthermore, previous research indicates WM deficits in storage and rehearsal components directly affect ruminations or anticipatory processing associated with anxiety disorders. The topographical similarity of excessive motor activity seen in both ADHD and anxiety disorders, as well as similar WM deficits, may indicate a common relationship between WM deficits and increased motor activity across psychopathology. However, to date, no studies have examined the possible relationship between WM deficits and objectively measured motor activity associated with anxiety. Consequently, the current study examined objectively measured motor activity associated with the WM system in adults with ADHD, adults with GAD, and healthy control (HC) adults.Psycholog

    Examination of Worry, Physiological Anxiety, and Social Anxiety as Potential Moderators of Working Memory Deficits in Children with ADHD

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    Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is a pervasive, multifaceted, and complex neurocognitive disorder characterized by problems with inattention, hyperactivity, and impulsivity that effects 3 to 7% of children worldwide. The functional working memory (WM) model of ADHD suggests that WM deficits are a core feature of the disorder, and is supported by extant findings of large-magnitude ADHD-related WM deficits. WM deficits are not unique to ADHD, however, as they have be associated with other problems of psychopathology such as general anxiety and social anxiety. Given extensive literature that has found multiple deficits in WM associated with ADHD and anxiety, and the high comorbidity of anxiety in children affected with ADHD, there has been an increased interest in determining if individuals with comorbid ADHD and anxiety symptoms experience neurocognitive deficits above and beyond deficits exhibited by children with ADHD alone. However, findings from studies examining children with comorbid ADHD and anxiety have yet to yield a clear understanding of how the relationship between ADHD and various anxiety symptom clusters affect WM performance. Although initial studies have failed to detect more severe WM deficits in children with comorbid ADHD and anxiety compared to children with ADHD alone, limitations in the measurement of WM in the studies may have failed to capture the potential "additive effect" of this comorbidity. Furthermore, the use of broadband anxiety measures may mask the effects of specific anxiety symptoms on WM. This study aimed to examine if high levels of self-reported anxiety moderate PH-WM performance differences between children with ADHD and their typically developing peers. Moreover, this study addresses limitations of previous studies by utilizing (1) a PH-WM task (i.e., Letter-Number Sequencing subtest of the WISC-IV) that is expected to place higher demands on CE functioning, (2) children's self-reported anxiety levels in lieu of parent and teacher scales that are expected to more accurately measure internal distress, and (3) three unique self-report scales of anxiety: worry, physiological anxiety, and social anxiety.Psycholog

    Identifikation von Prädiktoren für ein Ansprechen auf eine Behandlung des hepatorenalen Syndroms (HRS) bei Patienten mit Leberzirrhose – ein fünf-Jahres-Follow-Up aus einer monozentrischen Kohorte

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    Über einen Zeitraum von 5 Jahren und 7 Monaten (März 2013 – Oktober 2018) wurden 367 Patienten, die wegen eines hepatorenalen Syndroms (Typ 1 und 2) bei bestehender Leberzirrhose in der I. Medizinischen Klinik und Poliklinik der Universitätsmedizin Mainz mit Terlipressin und Humanalbumin behandelt wurden, erfasst und die allgemeinen Patientencharakteristika, sowie krankheitsspezifische und laborchemische Charakteristika zu verschiedenen Zeitpunkten ausgewertet. Ereignisse wie Dialyseeinleitung, Lebertransplantation, TIPS-Anlage sowie Versterben wurden in o. g. Zeitraum so vollständig wie möglich erfasst. Es wurden Gruppenvergleiche zwischen Patienten mit HRS Typ 1 und HRS Typ 2, sowie zwischen Respondern und Non- Respondern auf die Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin ausgewertet und multivariate Regressionsanalysen durchgeführt, um unabhängige Prädiktoren für ein Ansprechen und ein Versterben zu identifizieren. Trotz einer relativ niedrig erscheinenden Responserate von 42% bestätigen die Ergebnisse der vorliegenden Studie die Effektivität der Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin als Behandlungsmethode des HRS. Patienten, die auf diese Therapie ansprechen, weisen eine deutlich verbesserte Gesamtüberlebenszeit, sowie eine verbesserte dialysefreie, LTx-freie, TIPS-freie und ereignisfreie Überlebenszeit auf. Die mediane Gesamtüberlebenszeit betrug im Kaplan-Meier-Schätzer bei Respondern 169 Tage, wohingegen sie bei Non-Respondern nur 40 Tage betrug (p<0,001). Dieser Unterschied kann es Patienten mit diesem schwerwiegenden Krankheitsbild durchaus ermöglichen, die Zeit bis zu einer Lebertransplantation (welche die beste Chance auf Heilung des HRS birgt) zu überbrücken. Trotzdem beträgt das 90-Tages-Überleben im vorliegenden Kollektiv nur 48%. Von daher ist es von besonderem Interesse, unabhängige Prädiktoren für ein Ansprechen auf die Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin zu identifizieren. Im vorliegenden Kollektiv konnten in der multivariaten Regressionsanalyse ein höheres Alter, sowie höhere Serum-Bilirubin- und -Kreatinin-Werte zu Beginn der Therapie als negative Prädiktoren und ein größerer Abfall der Serum-Kreatinin-Konzentration vom Beginn bis Tag 3 der Therapie als positiver Prädiktor für ein Ansprechen identifiziert werden. Dies hilft dabei, Patienten mit HRS zu identifizieren, die wahrscheinlicher oder unwahrscheinlicher auf eine Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin ansprechen werden. Inwiefern bei Patienten mit ungünstigen Voraussetzungen für ein Ansprechen früher andere Therapieverfahren gewählt, oder dies in der Organallokation berücksichtigt werden sollte, sollte Gegenstand zukünftiger Untersuchungen sein. Des Weiteren konnten in der multivariaten Cox-Regressionsanalyse ein höherer MELD- Score zu Beginn der Terlipressintherapie, ein höheres Alter, das Vorliegen eines HCCs, ein höherer CRP-Wert zu Beginn der Terlipressintherapie, ein Nicht-Ansprechen auf die Terlipressintherapie, keine Lebertransplantation, ein HE-Grad 2 – 4 und ein Aszites- Grad 3 bei Aufnahme als unabhängige Prädiktoren für ein Versterben identifiziert werden. Da ein Nicht-Ansprechen auf die Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin das Risiko eines Patienten zu Versterben um 67% steigert, wird deutlich, wie wichtig es ist, die Therapie des HRS weiter zu optimieren. Im selben Zug wird aber auch deutlich, welch großen Überlebensvorteil Patienten haben, die auf diese Kombinationstherapie ansprechen. Da die Ansprechraten auf die Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin der zweiten HRS-Episode im vorliegenden Kollektiv mit denen der ersten vergleichbar sind und für das Ansprechverhalten bei der zweiten HRS-Episode das Ansprechverhalten der ersten Episode unerheblich war, unterstützen diese Ergebnisse die Empfehlung, ein HRS- Rezidiv therapeutisch wie das erste Auftreten eines HRS zu behandeln. Ein weiteres interessantes Ergebnis bezieht sich auf die Subgruppe der Patienten mit HRS Typ 2. Hier wird momentan der Einsatz von vasokonstriktiven Medikamenten wie Terlipressin wegen der hohen Rezidivraten, sowie uneinheitlichen Aussagen bzgl. Überlebensvorteilen einer solchen Therapie, nicht empfohlen. Allerdings konnte im vorliegenden Kollektiv in der Subgruppenanalyse der Patienten mit HRS Typ 2 eine deutlich verlängerte mediane Gesamtüberlebenszeit im Kaplan-Meier-Schätzer bei den Patienten gezeigt werden, die auf die Therapie mit Terlipressin und Humanalbumin ansprachen (bei Respondern: 444 Tage; Non-Responder: 51 Tage; p=0,005). Dies deutet darauf hin, dass ein Einsatz dieser Kombinationstherapie bei HRS Typ 2 nicht nur gerechtfertigt ist, sondern auch geboten. Da es sich hierbei um eine retrospektive Subgruppenanalyse handelt, gebietet es sich, diesen Sachverhalt in einem kontrollierten Studiensetting zu bestätigen, um generelle Handlungsempfehlungen ableiten zu können. Trotz dieser Erfolge bleibt das HRS eine schwerwiegende Komplikation der Leberzirrhose; das 90-Tages-Überleben beträgt im vorliegenden Kollektiv nur 48%. Es bleibt abzuwarten, ob die Umsetzung der neuen Definitionskriterien des HRS der EASL von 2018, die hier identifizierten Zusammenhänge bestätigt oder sogar zu einer besseren Prognose der Patienten mit Leberzirrhose führt.146 Blätter, Illustrationen, Diagramm

    A dynamical test for terrestrial planets in the habitable zone of HD 204313

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    With improvements in exoplanet detection techniques, the number of multiple planet systems discovered is increasing, while the detection of potentially habitable Earth-mass planets remains complicated and thus requires new search strategies. Dynamical studies of known multiple planet systems are therefore a vital tool in the search for stable and habitable planet candidates. Here, we present a dynamical study of the three-planet system HD 204313 to determine whether it could harbour an Earth-like planet within its habitable zone for a sufficient time to develop life. We found two semi-stable regions in the system, but neither prove stable for long enough for a terrestrial planet to develop life. Our investigations suggest that overlapping weak and high order resonances may be responsible for these semi-stable regions. This study established a framework for a larger project that will study the dynamical stability of the habitable zone of multiple planet systems, providing a list of interesting targets for future habitable low-mass planet searches
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