70 research outputs found

    Sunitinib malate in the treatment of recurrent or persistent uterine leiomyosarcoma: A Gynecologic Oncology Group phase II study

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    New agents are needed for patients with metastatic uterine leiomyosarcoma who progress after treatment with doxorubicin or gemcitabine-docetaxel. Agents targeting tumor vasculature have potential for activity in leiomyosarcoma. We aimed to assess the activity of sunitinib in patients with recurrent uterine leiomyosarcoma who had received one or two prior therapies by determining the frequency of patients who survived progression-free for at least six months or who achieved objective tumor response. We also aimed to characterize the toxicity of sunitinib and to estimate time-to-progression

    Significance of vascular endothelial growth factor in growth and peritoneal dissemination of ovarian cancer

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    Vascular endothelial growth factor (VEGF) is a key regulator of angiogenesis which drives endothelial cell survival, proliferation, and migration while increasing vascular permeability. Playing an important role in the physiology of normal ovaries, VEGF has also been implicated in the pathogenesis of ovarian cancer. Essentially by promoting tumor angiogenesis and enhancing vascular permeability, VEGF contributes to the development of peritoneal carcinomatosis associated with malignant ascites formation, the characteristic feature of advanced ovarian cancer at diagnosis. In both experimental and clinical studies, VEGF levels have been inversely correlated with survival. Moreover, VEGF inhibition has been shown to inhibit tumor growth and ascites production and to suppress tumor invasion and metastasis. These findings have laid the basis for the clinical evaluation of agents targeting VEGF signaling pathway in patients with ovarian cancer. In this review, we will focus on VEGF involvement in the pathophysiology of ovarian cancer and its contribution to the disease progression and dissemination

    Ăśber Thrombopenien nach schweren Verbrennungen bei einem FlugzeugunglĂĽck

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    Dual-time-point FDG-PET bei Tumoren des oberen Aerodigestivtrakts: Läsionsbasierte Evaluation einer untersucherunabhängigen Methode

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    Einleitung: Das Speicherverhalten von 18FDG bei der PET stellt für den Nuklearmediziner eine Herausforderung in der Differenzierung benigner vs. maligner Foci dar. Diese Studie soll die Effizienz der zweizeitigen FDG-PET bei Patienten mit dem Verdacht auf ein Karzinom des Kopf-Hals-Bereichs in der Primär- und Rezidivdiagnostik evaluieren. Methode: Bei 137 Pat. (97 Primär, 40 Rezidiv) wurde eine FDG-PET-Untersuchung der Kopf-Hals-Region 45 Min. p.i. (t1) und i.R.d. Ganzkörperscans 75 Min. p.i. (t2) durchgeführt. Der "standardized uptake value" (SUV) wurde zu beiden Zeitpunkten bei 237 Foci gemessen (176 Primär-, 61 Rezidiv-, 191 maligne, 46 benigne). Zur visuellen Analyse erfolgte die Bildfusion mit einer CT und/oder MRT. Die läsionsbezogene Histologie diente als Goldstandard. Statistische Auswertung: ROC-Analyse. Ergebnisse: Die visuelle Befundung erzielte eine Sens. von 96,3% (Spez. 60%; P<0,001). Bei Primärläsionen 98,6%/ 61,3%, Rez. 89,1%/ 57,1% (P < 0,001). Die ROC-Analyse der semiquantitativen Auswertung war zu bd. Zeitpunkten signifikant. Der Mittelwert SUVmax t1/t2 erbrachte eine AUC von 0,81 bei prim. Lymphknoten(LK)foci (Sens./Spez. 89,0%/73,7%). Die Summe aus abs. SUVmean-Veränderung und doppelt gewichtetem SUVmean (t2) ergab bei rez. LK-foci eine AUC von 0,85 (rez. extranodal 0,74, prim. extranodal 0,75, prim. LK 0,83). Schlussfolgerung: Diese läsionsbasierte Untersuchung der Kopf-Hals-Tumoren zeigt die hohe Sens. der 18FDG-PET. Die dual-time-point-Methode kann insbes. bei der LK-Beurteilung annähernd die Ergebnisse der visuellen Auswertung erreichen. Die Sens./Spez. liegen höher als bei der alleinigen CT/MRT. Für eine optimale Diagnostik ist jedoch die Fusion mit CT/MRT und eine Zusammenschau mit klinischen Befunden obligat
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