10 research outputs found

    Síndrome de Horner y bloqueo del plexo braquial ipsilateral en un caso de analgesia epidural para el trabajo del parto

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    Horner´s syndrome is an uncommon side effect after epidural analgesia which occurs more frecuently in pregnant women due to physiological and anatomical changes; however, it has a low incidence, and the association with ipsilateral brachial plexus block has only been published twice before. We report the case of a 23-year-old woman who required epidural analgesia for labor. After verifying correct placement of the catheter, an initial dose of 8 ml of ropivacaine 0,2% with 50 μg of fentanyl was injected. A continuous infusion of ropivacaine 0,125% with fentanyl 1,2 μg/ml was started at 10 mg/h. Four hours after the initial dose, the patient achieves complete cervical dilation and goes on to the operating room for a delivery test, receiving a new dose of 10 ml of ropivacaine 0,5% with 50 μg of fentanyl. Fifteen minutes later, the patient reported right-sided arm, chest and hemiface numbness with paresthesias. Later on, the physical examination revealed a sensory and motor blockade in the lower extremities associating right-sided ptosis, miosis, facial flush, dry skin and loss of strength on the upper right-sided extremity. The diagnose was a unilateral Horner´s syndrome with ipsilateral brachial plexus block. It spontaneously resolved over the next three hours.El Síndrome de Horner es una complicación de la anestesia epidural que aparece más frecuentemente en pacientes obstétricas debido a los cambios fisiológicos y anatómicos propios del embarazo; sin embargo, su incidencia es baja, y sólo se han descrito dos casos previos asociando un bloqueo del plexo braquial. Presentamos el caso de una gestante de 23 años que precisó analgesia epidural para el trabajo de parto. Tras comprobar la correcta colocación del catéter se administró una dosis inicial en bolo de 8 ml de ropivacaína 0,2% y 50 μgr de fentanilo, y se iniciσ una perfusión de ropivacaína a 0,125% y fentanilo a 1,2 μg/ml a 10 mg/h. Tras cuatro horas de perfusión, la paciente alcanza dilatación completa y pasa a quirófano para realizar prueba de parto. Allí se administró una dosis de refuerzo por vía epidural con 10 ml de ropivacaína 0,5% y 50 μg de fentanilo. A los 15 minutos, la paciente comenzó a manifestar un cuadro de disestesias en hemicara derecha y miembro superior derecho. A continuación, estando ya la paciente en la zona de recuperación la paciente refirió bloqueo motor y sensitivo de miembros inferiores asociado a pérdida de fuerza de miembro superior derecho y ptosis palpebral, miosis con ligero enrojecimiento de ojo derecho, siendo diagnosticado como síndrome de Horner con bloqueo del plexo braquial ipsilateral, desapareciendo espontáneamente en las tres horas siguientes

    How can scientific literature support decision-making in the renovation of historic buildings? An evidence-based approach for improving the performance of walls

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    Buildings of heritage significance due to their historical, architectural, or cultural value, here called historic buildings, constitute a large proportion of the building stock in many countries around the world. Improving the performance of such buildings is necessary to lower the carbon emissions of the stock, which generates around 40% of the overall emissions worldwide. In historic buildings, it is estimated that heat loss through external walls contributes significantly to the overall energy consumption, and is associated with poor thermal comfort and indoor air quality. Measures to improve the performance of walls of historic buildings require a balance between energy performance, indoor environmental quality, heritage significance, and technical compatibility. Appropriate wall measures are available, but the correct selection and implementation require an integrated process throughout assessment (planning), design, construction, and use. Despite the available knowledge, decision-makers often have limited access to robust information on tested retrofit measures, hindering the implementation of deep renovation. This paper provides an evidence-based approach on the steps required during assessment, design, and construction, and after retrofitting through a literature review. Moreover, it provides a review of possible measures for wall retrofit within the deep renovation of historic buildings, including their advantages and disadvantages and the required considerations based on context

    Beurteilung der Feuchteproduktion durch Klimamessungen in natürlich belüfteten Wohnräumen

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    Dieses Kapitel spricht über Anforderungen an den Mindestwärmeschutz zur Vermeidung kritischer, Feuchteproduktion in Wohngebäuden und Modellannahmen für hygrothermische Berechnungen. Im Gegensatz zur relativen Luftfeuchte ist die Taupunkttemperatur ein Maß für die im Luftvolumen enthaltene Wasserdampfmenge. Sie dient außerdem zur Bestimmung des Tauwasserrisikos. eine ausreichenden Wärmeschutz in Form des Mindestwärmeschutzes eine wichtige Rolle bei der Verhinderung von Tauwasser und Schimmelpilzbildung zu. Die Kenntnis der Feuchteproduktion ist ferner auch zur Bestimmung der Kühllast für die Auslegung von Klimatisierungsanlagen erforderlich. Für die Modellierung der relativen Raumluftfeuchte wird der Feuchtegehalt der Außenluft vernachlässigt; es wird lediglich zwischen normaler und hoher Belegung des Gebäudes unterschieden. Ein Ziel dieses Projekts ist es, gesicherte Daten über das Innenraumklima in Wohngebäuden zu erlangen. Aus den Messergebnissen werden sowohl Jahresgänge abgeleitet als auch die Abhängigkeiten des Raumklimas von Einflüssen, wie beispielsweise dem Außenklima oder der Belegung, bestimmt. Die entwickelten Jahresgänge der Temperatur‐ und Feuchteverläufe zeigten im Vergleich mit Ergebnissen des IBP Holzkirchen den Einfluss regionaler Klimaunterschiede und des Nutzerverhaltens

    Blood-Brain Barrier Disruption in the Treatment of Brain Tumors

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