v

P
brought to you by .{ CORE

View metadata, citation and similar papers at qgre ac e

provided by Policy Documentation Center

Highlights

®* While the international community tries to combat
unprofessionalism in the Republika Srpska media,

with sharp critique and warnings of possible jamming, RS

RS media fight back with their own version of reality. ©
Audiences of Srpska Radio-Television, and readers of
Glas Srpski, in the past fortnight, could by now be

convinced that the world is launching a campaign of
terrorist violence and chemical warfare against the

Investigative Journalism - The Werewolf Team of
Slobodna Bosna

® Monitoring Report Opens A Correspondence Column

Monitoring Report

A review of the B&H
media published by Media
Plan and the Institute for
War & Peace Reporting
Volume 3 « Issue 2

July 26 1997

'DOGS OF WAR

SFOR' s New I mage in the RS Medi a

The RS state media responded to
international criticism with a barrage of
journalistic ~ excesses. International
support for the beleaguered RS president,
Biljana Plavsic, and SFOR’s ‘Tango’
operation in Prijedor fitted neatly into
Srpska Radio-Television’s concept of a
global campaign against Serb nationhood.
This concept received its most emotive
colouring from the media of the divided
city of Brcko, already hotly involved with
the issues of voter registration and return.
Events of the last fortnight roused them
to war-time levels of animosity,
xenophobia and paranoia - currently
unrivalled in any other town of BiH.

| nsect Warfare

Srpska Television told viewers on July
17 that chemical warfare was being waged
against the RS by the international
community. The presenter read out an
article (by Goran Maunaga) titled
‘Scientific Militarism’, from the June 8
issue of Javnosti. (Printed by Glas Srpski,
this weekly magazine was founded in
1992 by ‘the government of the RS’). The
article spoke of: ‘Instant danger from
poisonous materials sprayed  from
aircraft... on a daily basis...a multitude of
beetles and reptiles as well as a variety of

unknown kinds of insect... a type of
mosquito that moves sluggishly in bitter
cold, but still survives.’

SRT's Brcko studio explored the
theme on July 15, when reacting to
‘Tango”. the killing of Simo Drljac, and
the arrest of Dr Milan Kovacevic. SRT
Brcko commentator Nedjo Djurevic,
calling SFOR ‘Al-Capone mobsters’ and
‘dogs of war’ went on to visualise an
international conspiracy of ‘mobsters
from Masonic lodges’. ‘Not satisfied with
the NATO bombardment of the Serbs,
and grenades strengthened with uranium,
which are causing people throughout the
RS to suffer radiation sickness’, these
‘gangsters’ are now using ‘secret lists and
hysterical killings' to ‘create a feeling of
collective guilt among the Serbs, and to
force them to bow their heads in
acceptance of...a united Bosnia.’

Srpska TV's July 15 commentary on
‘Tango’ was also picturesque: ‘“The crisis
concerning the state leaders of the RS is
being constantly expanded in the kitchens
of the international community, whose
chefs are mixing directly in RS internal
affairs, using the conflicts at the head of
the RS to impose their will on the state
institutions and.to drown the RS in a
unified BiH.’

In response to the Office of the High
Representative’s statement that ‘SRT
creates a paranoid atmosphere with its
selection of quotations from RS officials,
and its own commentary.” STV retorted
‘TV statements are not the same as the
killing and arrest of innocent people in a
country and among a nation whose
hospitality has been brutally abused’
(17/7).

Below are samples of SRT journalism
in the monitored period:

Selection of Quotations: SRT asked
its own staff to provide comments on the
station. The result could be heard on the
July 16 newscast: a lengthy compliment
on the ‘heroism’ and professionalism of
SRT journalists. SRT ran, on July 18, a
selective vox-pop of Prijedor salesmen
refusing to sell ‘even chewing gum’ to
internationals ‘who want to destroy us -
so we will never serve them.” SRT Brcko,
on July 14, aired citizens protesting ‘at the
pursuit of the Serb nation’, (as the
reporter described ‘Tango’). ‘Why and for
what reason are they killing only us,
without trial, without any possibility of
defence... under the law of force? All
quotes matched SRT’s own commentary.


https://core.ac.uk/display/11868664?utm_source=pdf&utm_medium=banner&utm_campaign=pdf-decoration-v1

MONITORING REPORT, JULY 26, 1997

MONITORING REPORT

Published by the
Institute for War & Peace Reporting and
Media Plan

Project Director: Zlatko Dizdarevic
Editorial Team: Zlatko Dizdarevic,
Aleksandra Scepanovic & Marina Bowder
Monitoring Team: MEDIA PLAN

IWPR is an independent conflict-
monitoring and media-support charity
working to inform the international debate
on conflict and provide a platform and other
support for voices of moderation caught in
conflict.

Media Plan is an independent organisation
monitoring, training and developing the
Bosnian media.

MEDIA PLAN

Monitoring Report is free of charge, and
reprinting with credit is encouraged. IWPR
and Media Plan gratefully acknowledge the
support of the Swedish International
Development and Cooperation Agency
(SIDA) for support for this project. Other
media training, development and research
projects carried out by Media Plan and
IWPR in Bosnia are supported by the
European Union, US Information Agency,
National Endowment for Democracy and
Winston Foundation for World Peace.

Bosnia:

Obala Kulina bana 4/1, 71000 Sarajevo, tel/fax:
(387 71) 667 734/5

E-mail:
MEDIAPLAN_ZU@ZAMIR-SA ztn.apc.org
101657.3100@compuserve.com

UK:

Lancaster House, 33 Islington High St., London
N19LH

E-mail: warreport@iwpr.org.uk

US:

Box 2617, New York, NY 10185,

tel: (1 212) 688-1451, fax: (1 212) 371-4054
E-mail: uswarreport@igc.apc.org

For back issues and other information, visit
our Web site:
http:/www.demon.co.uk/iwpr/iwpr.htm

Camera Work: During a 75-second
silence, STV’s camera panned in on
posters of Karadzic being displayed
apparently everywhere - ‘like the dawn, in
new, picturesque clothing’ as the
presenter concluded at the end. (18/7).
On the other hand, the reporter who
covered a Bijelina rally in support of
Biljana Plavsic, and maintained that ‘only
2% of residents’ were present, was
refuted by the camera panning over a
massed crowd (15/7).

Terminology: ‘Alleged’ and ‘so-
called’ are correctly prefixed to the words
‘war criminal’ - but only when the
criminal in question is Serb. ‘Professor’,
rather than ‘President’ is now a frequent
title for Biljana Plavsic. Attempts in Banja
Luka to terrorise the international
community were apparently spontaneous
‘explosions and detonations’.

Sourcing:  Ljubisa  Savic-Mauzer,
president of the Bijelina Democrats, led a
group who hurled eggs at SRT’s Bijelina
studio (16/7). Three days later STV'’s
presenter read out a list, obtained from
‘well-informed sources’ of suspected war-
criminals:  Radoslav  Brdjanin, Vojo
Kupresanin, Predrag Radic (all Plavsic
supporters), Ljubisa Savic-Mauzer, and
Biljana Plavsic.

Creativity: As the crisis sparked off by
Plavsic’'s dismissal of RS Minister of
Internal Affairs and chief of police
Dragan Kijac, escalated, SRT ran, from a
village near Rogatica, the news of ‘a
Muslim terrorist group prevented in its
aim of spreading chaos and panic among
householders.” STV showed Serb police
removing a grenade from the pocket of
an unidentified body in an unidentified
place. Viewers were left with a vision of
Serb police doing their duty and
safeguarding civilians. As far as
Monitoring Report can ascertain, the
entire story was a fabrication.

Wiite and Spiritual ly
Beaut i f ul

Biljana Plavsic’s request to the
international community to impose a
protectorate (6/7) on RS media was seen
by SRT to be ‘synchronised immediately
an army of enthusiastic racially-correct
Western speakers in Muslim Sarajevo,
orchestrated by well-known local Muslim
trouble-makers, created among our
people the fearful impression that, as of
tomorrow, Srpska Radio-Television will
be run by a bunch of Arabs, blacks,

2

Mongolians, and other exemplary
international experts, of spiritual beauty
and fascinating education, such as Alex
Ivanko, Duncan Bullivant, David Foley
or Simon Hazelock’ (16/7).

SRPSKA RTV , RTV Bl H
HRVATSKA RTV HERCEG
BOSNA

Monitors of TV BiH in the past
fortnight, unlike those watching Srpska
TV, had comparatively little to report in
the way of journalistic slip-ups. However,
TV BIH is not free from Srpska RTV’s
habit of mixing of redundant
commentary with news. ‘There is no
doubt at all that the events in Sandzak
(where Bosnjak locals have been
demonstrating against harassment by the
Belgrade regime) were projected in the
cabinet of Slobodan Milosevic'... ‘It
would be an injustice in the eyes of God
if Slobodan Milosevic does not end in
The Hague’ (July 19).

Srpska TV followed Momcilo Krajsnik
devotedly during the monitored period,
giving him the most favourable camera
shots, often ensuring that only his side of
a conversation was heard and only his
face seen. TV BiH often takes the same
approach to Co-President of the Council
of Ministers Haris Silajdzic, citing him at
every opportunity. In the monitored
period he was shown making six lengthy
special announcements on  various
different topics, which definitely made
him TV personality of the fortnight.

In Monitoring Report’s view, a serious
defect of TV BiH’s scheduling is its daily
and, from a Bosnjak viewpoint,
overwhelmingly patriotic, promotive spot
for the BiH army, run before every main
newscast at 7.30 pm. It sets the tone for a
newscast that to some extent justifies
Bosnian Croat complaints that TV BiH
fails to cater for the Croat members of
the BiH Federation.

Medzida Buljubasic was the editor and
presenter of ‘God's Messenger (the
prophet Muhamad)'s Birthday.” This
festival was top news for 4 days in a row,
from July 16 to July 19. Egyptian
president Mubarak’s congratulations to
BiH president Alija Izetbegovic took first
place on July 16, while Buljubasic told
viewers on the 18t that ‘Congratulations
on the occasion of the birth of God'’s
Messenger were sent to the high
functionaries of the Federation and BiH'.



MONITORING REPORT, JULY 26, 1997

How appropriate Croat and Serb
functionaries might have found such
greetings, she did not say.

TV BiH, like most of the Sarajevo-
based media (with the exception of
Oslobodjenje) failed to notice the pending
removal of three Gorazde Party for
Democratic Action (the ruling SDA)
representatives from the candidate list.
OSCE removals of Croatian Democratic
Union (HDZ) and Serb Democratic
Party (SDS) candidates from the list are
always news. (Compare the Sarajevo daily
Dnevni Avaz: whose July 20 headline
‘THE HDZ STOLE 15 000 VOTES' ran
across all 5 columns of the title page.)

TV BiH might argue that it is trying to
compensate for its counterparts among
the Bosnian Croat media, whose line
tends to be somewhat harder. For
example, Croat Radio-Telvision Herceg-
Bosna thought ‘The unequal treatment,
on the part of the international
community, of Bosnjak and Croat
refugees, is surprising. While the Muslim
refugees swallow up whole truckloads of
humanitarian aid, Croat refugees suffer
sanctions (7/7).” Meanwhile, the death of
Mate Boban, founder of the short lived
Herceg-Bosna  state, considered by
Bosnjaks to be a war criminal, was
commemorated with ‘Croat Knight' ‘A
great son of Croatia, who freed and
established the Croat idea in BiH' (8/7).
But by showing genuine impartiality,
RTV BiH might woo back the Croat
leaders of the Federation, who are now
appearing almost daily on the Republic of
Croatia’s state media.

The Dual Faces of
Mostar & Brcko

MOSTAR: The divided city's most
hotly contested issue of the monitored
period was the unification of the
Hercegovacko-Neretvanski Cantonal
police. Croat HTV Mostar said, on July 7
- “The Muslim side did not today allow an
agreement about the constitution of the
police in the Hercegovacko-Neretvanski
Canton.” On the same day, on the other
side of the city, TV Mostar was telling its
audience- ‘An agreement has still not
been reached. The main reason is Croat
reluctance to accept that the police be
constituted according to the 1991 census’.

BRCKO: Whether because elections
are nearing, or for other reasons, some of
the most colourful quotations of the
monitored period are from the media on
the RS side of Brcko’s divide. Brcanski
Pogledi, the fortnightly paper which has
provided plenty of material for
Monitoring Report’s previous issues,
again deserves mention:

The SFOR action to arrest two war
criminals in Prijedor, was the 17/7 issue’s
cover page story, titled ‘SF-OR-UK.
(‘Oruk’ in the local language resembles
‘ugh’ in English). Vida Tesic wrote the
commentary: ‘And you, gentlemen,
having barely exchanged your (first letter)
I for S, have turned to punitive
expeditions. With the blood of Simo
Drljaca you have spread terror
throughout the RS, and with the
shamefully plotted arrest of Dr Mico
Kovacevic, you have opened the hunting
season for Serb heads.’

This fortnight, however, Brcanski
Pogledi was outdone in pathos by SRT
studio Brcko's commentator Nedjo
Djurevic:

The Serbs on the left side of the Drina
are guilty just because they did not want
...to pray to Allah instead of God.. What
are the soldiers of SFOR really after, who
on the roads of the RS and the entrances
to Brcko and in the luckless city itself
pressure the Serbs with their vehicles and
maltreat the Serb police? In their hunt, it
is possible that the road which has led
towards latent peace in the post-Dayton
period will change direction. Then the
Stabilisation Force will be able, without
concealment, to bear their true name of
dogs of war’ (15/6).

Among RS media outside Brcko, Glas
Srpski was exceptionally interested in the
divided town: the articles of a journalist
signed ‘MN’ covered Brcko news in
depth. Brcko Supervisor Robert Farrand
recently announced that returnees must
carry RS documentation, although it will
be valid only until the final arbitration
decision. ‘MN’ seemed to appreciate the
decision, contributing an article titled
‘Return, With the Acceptance of Loyalty
to Srpska’ (July 20 -21).

‘Satisfactory Response of Citizens’
(July 11), was another ‘MN’ article. This
quoted Teodor Gavric, president of the
Brcko Local Elections Commission.
‘These citizens are pointlessly excluded

3

from their basic democratic right to vote
in the elections because their refugee
documents are dated later than 31/7/96.
Gavric did not add that people whose
registrations are cancelled are still able to
vote at their pre-1991 locations, and ‘MN’
seems not to have investigated the point
(research would have necessitated one
phone-call to the local OSCE).

On June 16 there was a further article
from ‘MN'. ‘Deprived of the Right to
Vote’ on the protest meeting by citizens
of Serb Brcko. More than 500 people
went spontaneously on to the streets to
protest, in front of the OSCE office
‘because the basic democratic right to
vote had been taken from them’ said
‘MN".

‘Ch, Investigative
Team of S obodna
Bosna’ ’

TV Uno-Sanski Canton (TV USK)
carried reactions to an article by
‘Slobodna Bosna’ (titled ‘Is General Atif
Dudakovic Behind the Bihac Mafia’, July
13), on its main newscast of July 17. A
statement from the ‘Club of Patriotic
leagues’ of the municipality of Cazin, was
read out in full by presenter Gorica
Catakovic. The club members wrote: ‘We
are observing these days how the so
called ‘free press’ especially Slobodna Bosna,
is publishing articles about our General
and our heroes of this war..Do not touch
our General and our heroes, for we are
ready to fight all of Europe, if our
generals call on us to do so. We are well
aware of how and in what way we were
slaughtered, raped and robbed..The
ingenuity of General Dudakovic, together
with the courage of Hamda/Tiger, Emin
Pivic, and the Buzim brothers, made the
victory of the Bosnjak Corps of the Bihac
region possible..They are not Mafia. They
are all the good, brave, honest and clever
men’ - at this point the presenter nearly
wept -‘this nation has. You have stricken
a blow, under the cover of bloody, steely
democracy, against your own suffering
people..can’t you ever have enough of
Bosnjak blood? Don't be werewolves and
lap the blood of your own people. Where
have you strayed to, oh investigative team
of Slobodna Bosna?’

Viewers were not given any idea of the
contents of the original article.
Incidentally, the issue of Slobodna Bosna
containing the article sold out completely
- local rumours suggest it was burned.



MONITORING REPORT, JULY 26, 1997

Medi a Re- Shade the B H
Map

Journalists in the former Yugoslavia
seem uncertain from time to time of
where current boundaries lie. Often their

mistakes suggest simple confusion:
occasionally possible territorial
speculation.

Monitors have noticed that Srpska
RTV news from the ‘Muslim-Croat’
Federation is always pasted in the news-
bloc ‘From Abroad’, while football
players from the Federation of Yugoslavia
are ‘our representatives’, ‘our selection.’
On TV BIH the latest news from
Sandzak was at first placed in the
domestic news bloc (12/7), before being
transferred,  together ~ with  the
Montenegro leadership conflicts, to the
‘From Abroad’ section.

Dnevne  Nezavisne  Novine  (Daily
Independent News, RS): has a ‘Domestic
News' (supposedly BiH news) section,
which, in the July 12-13 issue, covered
events in Banja Luka, Mostar and
Zvornik. Confusingly, however, Pristina
(Serbia) and Podgorica (Montenegro)
were included as well. On July 7, Sarajevo
and Belgrade both got into the ‘Domestic
News' and the ‘Ex-Yugoslavia'® news
simultaneously.

Croatia TV's ‘Motriste’ of July 8 held
out little hope for Croat refugees
returning to the Federation town of
Zepce: ‘It looks like part of a future
Muslim mini-state’ said the reporter.

Medi a of the
For t ni ght:

Split-based paper Slobodna Dalmacija,
widely read in Croat-controlled areas of
Federation BiH was more focused than
most Federation media and all Bosnian
Croat media on events in the RS. It
carried agency information from several
sources on all Plavsic’s conferences, and
quoted her criticisms of the Pale leaders
as ‘Leeches Sucking Blood' (7/7). It also
quoted an interview which Alija
Izetbegovic gave to the independent
Belgrade-based weekly magazine NIN in
which he accused Croat extremists of still
nurturing dreams of annexing BiH to a
so-called Great Croatia. ‘Croat lllusions’
(date). Slobodna Dalmacija was more
objective than the Bosnian Croat media
in its obituary for Mate Boban (8/7),

praising him as ‘A Man For Difficult
Times' (headline), but adding ‘Among
Croats themselves.there are those
who..urge that he insisted on the division
of BiH and the so-called humane
resettlement of Croats from central
Bosnia, and blame him for unsatisfactory
cooperation with the Muslim leadership.
Evidence will show what Mate Boban
could have done differently.’

What’s on: BH ectronic

Medi a

Tuzlansko-Podrinski Canton (Eastern
Bosnia) TV (TV TPK): turned a concert
by the Sarajevo Philharmonic into an
opportunity to promote the SDA, which
had sponsored the concert - even
omitting to mention the same of the
special-guest conductor who visited from
Vienna. The composer, Asim Horozic,
who was being performed for the first
time in Tuzla, was also neglected (9/7).

TV Zenica (central Bosnia): The
opening of Zenica’'s new plumbing
system manged to become a promotional
spot for the SDA.

TV TPK’s presenter said that the Serb
police ‘did not want’ to guarantee safety
to the Serb Civic Council on its visit to
the Brcko zone of separation; a free
interpretation of reporter

Mirsad Arnautovic’s statement that
‘they were not able’ (17/7).

Srpska RTV: ran a BBC programme
quoting the Office of the High
Representative’s sharp criticisms of the
RS media, for unprofessional reporting
(22/7). However, this station did not
include the quote ‘Pale television is the
biggest spreader of lies in the whole of
Europe.’

What’s in; The Press

Glas Srpski: (on the burning of its July
19 issue by anonymous persons, in front
of the city hall in Banja Luka). ‘Even in
our dreams we never expected that at the
beginning of the 21st century a Serb
paper, written by obviously Serb
journalists, could be burned on a bonfire
lit by Serb hands’ (20/7).

(SRT’s board comment‘The Only Serb
Daily Paper’).

Glas Srpski: headlined Belgrade (now
American) lawyer Nikola Kostic's

4

interview with Vecernje Novine, in which
he said that Brcko could not belong to
the Federation, but might be neutrally
placed under BiH as a state, as ‘Brcko for
the Serbs’ (15/7).

Breanski  Pogledi  has lately been
advertising its serial on war criminals - all
Bosnjaks or Croats, termed war-criminals
according to the paper's own criteria.
When this was banned by the Brcko
Supervisor, the paper promised readers
that ‘the serial “Criminal” will be printed
in full in your and our newspaper as soon
as conditions are right’. Meanwhile the
meetings of the local Cetnik association
were covered, as usual, and novelty was
provided by a letter from the Chicago
Cetnik association (17/7)

Brecanski  Pogledi  editors made no
attempt to conceal their view of
registration as a demonstration of
patriotism:; ‘CONGRATULATIONS
AND THANKS TO CITIZENS ON
THE EXCEPTIONAL TURNOUT
FOR REGISTRATION' (17/7).

Medi a News:

A historic moment on Sarajevo-based
Independent TV Hayat: the programme
‘Voice of America’ was broadcast live
from Washington by satellite for the first
time on July 21. The two Washington-
based presenters, lvica Puljic and
Dzejlana Pecanin-Alison are conducting
interviews with opposition party leaders
on a daily basis.

TV Zenica reported that there are 26
media in the Zenicko-Dobojski Canton,
employing 80 journalists, 12 of whom are
qualified.

TV TPK announced on July 17 that it
was ceasing to broadcast TV BiH’s main
Dnevnik, owing to the poor quality of the
transmission it received. Monitoring
Report called TV BiH to ask its opinion:
the staff member who took the call had
no idea that the Dnevnik had ever been
broadcast by TV TPK, and commented,
‘But, of course, this is a cowboy state.’

Letters to the Editors
of Monitoring Report

Monitoring Report would like to print
your reactions to our issues, on a regular
basis. Last fortnight's issue produced so
many reader responses that we felt
compelled to open a correspondence



column  for
comments. Monitoring Report reserves
the right to edit your letters if space is a
problem. Some letters we received in the
past fortnight are below:

LOUSY LANGUAGE

Ontario, Canada: Who are the
authors of these reports? What are
their qualifications?’

imprecise language that fills this report
(“lousy”, *“slavish”, “mouthpiece” and
other such words), | thought that the
report’s comment on SRT, “There was
no attempt at an independent, objective
analysis of either position” described this
report as well.

reports would set an example for their
colleagues by showing high journalistic
standards. | thought that they would
provide objective data and balanced
opinions. | was disappointed.

NAMING NAMES
York, USA

mentioned the names of all the reporters
whose stories were referred to. If names
of the journalists and editors had been
mentioned, the report would have had a
bigger weight, it would also identify the
creators of false news. Many of them
were involved in creating the false news
and hatred mongering (as mean and
incriminating  as
beginning of the war. This would create a
basis
responsibility (in some cases even a
criminal responsibility) for the future,
once the sobering up starts.’

DON'T BE CYNICS
Mostar, FBiH

descriptions that are neither founded nor
well-argued and therefore suspect that
this might be an
produced by
medium...we don’t want to comment on
the persistent attempt to level the media
in Mostar. a light and a dark side of

MONITORING REPORT, JULY 26, 1997
your suggestions and

Professor Dave Parnas,

‘Reading the loaded, inflammatory and

I thought that the authors of these

Semir Tanovic, Glendale, New

‘This is a fantastic report. | only wish it

Goebbels’) in the

for moral and professional

Alija Behram, on behalf of RTV

We are taken by surprise by

Mostar have been in existence for a long
time...and a long time ago the world
realised on which side to look for light,
and where to intervene and put pressure.
Mildly speaking, it is regrettable to
balance a medium which according to all
standard  thinking.reached  desirable
standards of media freedom, and
openness, with a medium that is a classic
mouthpiece of the HDZ.. Someone
might now try to view RTV Mostar, in
the inexact and outdated style of certain
circles who believe that Mostar is an
arena of squabblers, and that guilt is equal
on both sides of the Neretva. Otherwise,
the monitoring is welcome, whoever
produces it. Our warm recommendation
is that evaluations should be all-inclusive,
and not based on a hunt for
deficiencies...We feel the Monitoring
Report wants to be both a prosecutor and
a judge, and it loses respect in our eyes
because of the cynical message closing
the final issue: ‘Are you worried that your
paper or station wasn't mentioned above?
Don’t worry, it probably will be.’

On June 18, in ‘Ogledalo’, Medina
Delibasic of TV Zenica, pointed out that
Monitoring Report’s last issue wrongly
described her as calling Banja Luka a
‘tragic city’ when she in fact called it a
‘sad’ city. Monitoring Report would like
to apologise to her for this
misunderstanding.

fraud
this

intentional

the haters of

The editors welcome
correspondence from all our
readers. Contributors will not be
identified without their prior
permission.

Please send all comments to
alan@iwprorg.uk

COMING NEXT FORTNIGHT:

 Independent- or Just
Non-Controversial:
INDEPENDENT MEDIA IN

BIH

+ Profile:
A RECENTLY-FOUNDED
INDEPENDENT (RS)
MEDIUM.



	Highlights
	Insect Warfare
	White and Spiritually Beautiful
	SRPSKA RTV , RTV BIH, HRVATSKA RTV HERCEG-BOSNA
	The Dual Faces of Mostar & Brcko
	(Oh, Investigative Team of Slobodna Bosna’(
	Media Re-Shade the BiH Map
	Media of the Fortnight:
	What’s on: Electronic Media
	What’s in: The Press
	Media News:
	Letters to the Editors of Monitoring Report
	LOUSY LANGUAGE
	NAMING NAMES
	DON’T BE CYNICS
	COMING NEXT FORTNIGHT:
	Independent- or Just Non-Controversial: INDEPENDENT MEDIA IN BIH
	Profile:�A RECENTLY-FOUNDED INDEPENDENT (RS) MEDIUM.


